30 Mart 2012 Cuma

REKLAMLAR- Makarna Reklamı Zeki Alasya-Metin Akpınar






Eğitimde yapılmaya çalışılan değişikler TBMM'de tartışmalara neden oluyor. CHP sorunu halka duyurmak amacıyla Ankara Tandoğan meydanında görkemli bir toplantı yaptı. Ben gidemedim, ama yüreğim ve beYnim oradaydı. Şimdi, şu anda da öğretmenler yasanın getireceği tehlikelere dikkat çekmek amacıyla meydanlardan seslerini duyurmaya çalışıyor. Polis kendisine verilen emir doğrultusunda öğretmenlere şiddet uyguluyor. Gaz bombası, tazyikli su, itiş kakış...

Medyanın bir kısmı korkudan, başımıza bir şey gelir mi endişesi içinde bütün bu yaşananları ya görmezden geliyor ya da küçülterek veriyor. Yandaş basın ise karalamak, halkın gözünden kaçırmak görevini başarıyla yürütüyor...

Bugün bunlardan söz etmeyecektim aslında. Başlıkta da yazdığım gibi reklamlardı aklıma takılan.

Sizi bilmem ama ben reklamları pek izlemem. Televizyon çoğu kez açıktır,ama onu da izlediğim söylenemez. Dinlerim, aynı zamanda başka bir şeyle meşgulümdür. Ancak son zamanlarda sık sık ekrana gelen reklama benzeyen devlet büyüklerimizin konuşmalarına kayıtsız kalamadım.

Cumhurbaşkanı, Başbakan ve Milli Eğitim Bakanı on gündür ekranlardan bizlere sesleniyor. "Kızlarımızı Okutalım." diyorlar. Buna gerek gördüklerine göre; "Biz kızlarımızın okumasından yanayız." algısını reklamla yaratma telaşına düştüklerine göre, ortada bir sorun var, diye düşünmez misiniz?

Reklamlar neden yapılır? İlgi görmeyen, satılmayan, bazen zararlı bir şeyi allayıp pullayarak, halkın gözünü boyamaya çalışarak satışı gerçekleştirmek için değil mi? Aldığınızda gerçekle yüzleşmek zorunda kalırsınız o başka! Reklamcılıkta bu yapılır; orada kar amacı önemlidir, bu ayrı bir tartışma konusudur. O malı bir daha almazsınız olur biter.


Ancak ellerinde yetki olanların sorunları çözmek yerine reklamlarla uğraşmasının nedeni ne ola ki? Tüm yetkiler ellerindeyken devletin en üst makamında olan kişilerin böyle bir reklamda rol almalarını anlamak mümkün mü? Ülkede yer yerinden oynuyor, eğitimciler yerlerde sürüklenme pahasına getirilmek istenen eğitim yasasının özellikle kız çocuklarının, okuldan alınma gerekçesini yaratacağını haykırıyorlar.Erkek çocukların küçük yaşta çırak yapılabileceğini söylüyorlar. Eğitimciler susturuluyor...




Televizyonda Cumhur Başkanı, Başbakan, Milli Eğitim Bakanı'nın görüntü ve sesleriyle bu reklamlar dönüp duruyor...

Zeki Alasya ve Metin Akpınar'ın yıllar önce oynadıkları "Makarna Reklamı" düştü aklıma bu görüntülerden sonra...Paylaşmak istedim. Lütfen izleyin, hatırlamak da güzel...

Ama aradaki farkı da söylemeden edemeyeceğim. Bir toplumun geleceği olan çocukların makarna gibi tüketilmesine de gönlüm razı olmayacak, tarih bunu yapanları affetmeyecek...

Yeter artık, çocukları kobay olarak kullanmayın...

2 yorum:

ali zafer sapci dedi ki...

Hatırlamak güzel,
bugünlerde cesaretlendiren bilim adamlarına ve sanatçılara daha çok ihtiyaç var.

aysema dedi ki...

Sevgili Ali Zafer Sapçı,
Haklısınız bugün bilimsel tartışmalar ve sanat yapmak cesaret istiyor. Korkarak da yaşanmıyor ki...
Güzel paylaşımlarınızı zevkle okuyorum ben de.