25 Nisan 2012 Çarşamba

ŞU DÜNYA GÜZELİM DÜNYA


"Bir nisan havası değil mi esen?
Zincirlere, kelepçelere inat,
Kanatlarımı açmak zamanıdır;
Allahaısmarladık kaldırımlar."
"Ben gemi olurum, sen kaptan ol;
Yelken açarız bir sabah vakti,










Güneşte gölgemiz olur deniz.
Yolculuk! derken adamızdayız."









 



"Süt beyaz bir martıyım açıklarda,
Gemilere ben yol gösteriyorum."




"Bir tren sesi duymayagöreyim,
İki gözüm,
İki çeşme."










Atatürk'üm çıkmış yücelere seslenir;
Ben ölmedim çocuklar ben ölmedim.

"Bugün yaşıyorsam
Güler yüzle emin
Tertemiz gökler altında
Dağlarım denizlerimde dost
Toprağımda dolaşıyorsam
Gecem gündüzüm hürse
Sendendir
Sendendir Atatürk..."  
(S.Taşer)


 "İsterdim tercümanım olasın,
Tanıtasın beni balıklara,
Vahşi kuşlara ve çiçeklere;
Bizdendir diyesin benim için."



Şairler, iyi ki şairler var ve de onların şiirleri...









"Memleket isterim

Gök mavi, dal yeşil, tarla sarı olsun;
Kuşların çiçeklerin diyarı olsun.
Ne başta dert, ne gönülde hasret olsun;
Kardeş kavgasına bir nihayet olsun.

Ne zengin fakir, ne sen ben farkı olsun;
Kış günü herkesin evi barkı olsun.
 

Memleket isterim
Yaşamak, sevmek gibi gönülden olsun;
Olursa bir şikayet ölümden olsun.








Ne güzel demiş Cahit Sıtkı değil mi?

"Yaşamak, sevmek gibi gönülden olsun;
Olursa bir şikayet ölümden olsun."

"Seversin dünyayı doludizgin
 ama o bunun farkında değildir
ayrılmak istemezsin dünyadan
ama o senden ayrılacak"






Şu dünya güzelim dünya
Tıkır tıkır işliyor,
İnsanlar insanlar insanlar
Neden böyle çekişir durur?
Aklım ermiyor.

Şiirler: O.Veli, N.Hikmet,C.Sıtkı,S.Taşer, C.Külebi'den
Gezi:Çatalağzı,Türkali,Filyos,Muslu,Çaycuma,Magada'dan...
Zaman: 23 Nisan 2012   
  

6 yorum:

nazpek dedi ki...

evet keşke tek şikayetimiz ölüm olsa

Elif'in Terazisi dedi ki...

Evet iyi ki şairler ve şiirleri var, sihirbaz gibiler . Hepimizin kullandığı kelimeleri nasıl da yan yana getirip, ruhumuza dokunuyorlar.
Çok imrendim size deniz gören bir yerde yaşadığınız için...
Ben de her gün orman görüyorum ama serde insan doyumsuzluğu var sanırım, deniz de istiyorum işte:))

aysema dedi ki...

Sevgili Nazpek,
Değil mi ya tek şikayetimiz ölümden olsa.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Elif'in Terazisi,
Gerçekten cennet gibi manzarası dağı,denizi, yeşili...
Yeşilin 64 çeşidi var deniyor Karadeniz bölgesinde. Gözlerim yeşilde dinlendi, ruhum huzur buldu denizin durgunluğunda...
Şairler ve şiirleri yaşamımıza anlam katıyorlar, onlarsız nolurdu halimiz?
Sevgilerimle...

FADİŞ dedi ki...

Ne güzel yerler buralar böyle, imrendim, güzel bir 23 Nisan kutlaması olmuş bu gezi, devamını dilerim, nice 23 Nisanlara inşallah:)

aysema dedi ki...

Sevgili Fadiş, güzeldi evet. Ancak son bölümü hüzünlendirdi bizi. Çaycuma'dan, yıkılan köprünün yanından geçtik çünkü. Hala sularda kaybolanlar aranıyor, yakınları bir haber bekliyor. Sabır dilemekten başka ne denir ki?
Sevgilerimle...