30 Nisan 2012 Pazartesi

İYİ Kİ DÜNYAMIZDAN BİR SUFİ SAJA (TONTONİ) GEÇTİ

"Sefana da cefana da eyvallah" demişti bir yazısında, son yazısında ise "Kaybolup gitmez hiçbir şey"...

Gece döndüm Ankara'dan, saatlerce eski yazdıklarını okudum. Hepsi dopdolu, hepsi birbirinden anlamlı, hepsi taze, hepsi sımsıcak...

 Fotoğrafıyla yeni tanıştım, sesini duydum sadece telefonun tellerinden.Son telefonuma yanıt alamadım. Korktum yeniden aramaya; rahatsız etmek istemedim; uyandırmalara kıyamadım... Yüz yüze gelemedik, ama şaşılacak kadar çok tanıyorum onu,dostum diyorum tüm içtenliğimle; belki her gün gördüklerimizden daha da çok... Yazın İzmir'de görüşürüz diye  umuyordum; olmadı!


 Blog dünyası garip bir alem, adına sanal diyor bilmeyenler. Gerçek hayatta dost bildiklerimizin sayısı ne kadar da az; kaç kişi yüreğimizden geçenleri bu kadar can kulağıyla dinleme olanağına sahip ki... Dostumuzdu Sufi Saja, Tontoni'mizdi hepimizin. Aşkla çarpan bir yürek, bilgece düşünen bir akıl, ustaca yazan bir eldi...

O  gitti; çok üzgünüm, yapacak bir şey yok sabır dilemekten başka. Tüm sevenlerine sabır diliyorum. "Sefana da cefana da eyvallah" diyorum onun gibi. Biz de gideceğiz; hepimiz bir gün gideceğiz kaçınılmaz bir durum bu. Bu gidişi anlamlı kılan arkada kalanlarda bırakılan güzel izlerdir; kalıcı olan,  yüreklerde yer bulan sevginin gücüdür. Dilek Yalım, sevgi olup yüreklerimizden başka yüreklere akıp akıp yaşıyor, yaşayacak.

Dostum iyi ki seni tanıdım, iyi ki dünyamızdan geçtin, geçerken bizlere de dokundun. Anı'n önünde saygıyla eğiliyorum. Huzur içinde uyu...    

28 yorum:

İÇİMDEN GELDİGİ GİBİ~~~ dedi ki...

Şimdi sizden öğreniyorum,çok üzgünüm Allah rahmet eylesin.

hayat izlerim dedi ki...

Çok çok üzgünüm ben de gittiği yol ışıkla dolsun ...

aysema dedi ki...

Sevgili İçimden Geldiği Gibi,
Üzgünüz, hepimiz çok üzgünüz. Rahmet diliyorum, sabır diliyorum...

aysema dedi ki...

Sevgili Hayat İzlerim,
Gittiği yol ışıklarla dolsun, huzur içinde uyusun...

Pilli Petro dedi ki...

blog gerçekten başka bi ortam ama sanki eskiden -eskiler yani- daha samimi daha içtendi. bozuldu o sıcaklığını yitirdi benim gözümde. neler paylaşıyoruz satır aralarında hiç tanımadığımız insanları ne kadar yakın buluyoruz. enteresan bişi bu iyi ki başlamışım diyor insan.

Sufi umarım gittiği yerde çok mutludur, herkesin aklında sıcacık kalmış gülümsüyodur oradan diye tahmin ediyorum ...

Sevgiler öğretmenim...

aysema dedi ki...

Sevgili Pilli Petro,
Yaşam koşulları içinde kendimize farklı bir pencere açtığımız, farklı bir pencereden baktığımız bir dünya blog dünyası...
Farklı amaçlarla yazanlar var, hepsine saygı duyuyorum; şu ortamda okuduğu yazdığı için. Ancak bazıları saygının yanında sevgimizi de kazanıyor. Görmeden sevmek değil bu... Yüreğinin içini görüyoruz, satır aralarında paylaşımlarından onunla sevinip, onunla üzülüyoruz. Dostluk köprüleri kuruluyor aramızda.
Eskiden daha sıcaktı, evet... Bazıları Sufi'miz gibi yüreklerimizi dağlayıp gitti. Bazıları yazmayı bıraktı, ya da başka bir yerde yazıyordur. İnanır mısın yazmayı bırakıp gidenleri de çok özlüyorum ben, unutmadım hiçbirini...
Günlük koşuşturma içinde okuyamadıklarımız, okuyup yorumlamadan geçtiklerimiz olsa da hepsini çok değerli buluyoruz, merak ediyoruz, haber alamayınca üzülüyoruz.
Koşullar ağır, yazmak isteyip de yazamadıklarımız var, otosansür yapmak zorunda kalıyoruz. Sinirli, öfkeli bir toplum olduk; insana saygıyı unuttuk neredeyse... Azalıyoruz, eksiliyoruz, yalnızlığa itiliyoruz. Güçsüzleşiyoruz.
İyi ki yazanlar var, yazmaya devam diyorum ben. Paylaştıkça, birbirimizi anladıkça, sevdikçe güçleneceğiz, iyileşeceğiz..
Sufi,gönüllerde taht kurup gitti, bu bile blog dünyasının önemini göstermiyor mu? Nereden bilecektik dünyamızdan böyle güzel insanların da geçtiğini bloglarda yazmasaydık.
Sevgiler sana ve tüm güzel insanlara...

tutsak dedi ki...

HEPİMİZDE HEPİNİZDE ONDAN BİR PARÇA VAR
O SONSUZLUKLA BULUŞTU. AMA HALA BİZİMLE
AŞK OLSUN

Anjelika dedi ki...

Gülsen hocamızın sayfasında öğrendim bu acı kayıp haberini. Her kaybın yüreğimden bir parça koparıp götürdüğünü hissediyorum. Hayatımızda izler bırakıp gidiyorlar. Gerçi sonuçta hepimiz aynı yerde buluşacağız ama, bugün için çok acı verici bir duygu bu.

Sevenlerine başsağlığı ve sabır dilemekten başka elimizden birşey gelmiyor. Nurlar ve huzur içinde uyusun, mekânı cennet olsun!

Ecehan dedi ki...

Evet. Sanal diyor bilmeyenler.
Başımız sağolsun.

KAMİKAZE dedi ki...

Allah mekanını cennet etsin.Huzur içinde uyusun.Ben de eminim kendisi hakkında hepimizin yüreğinden kopup gelerek yazılan yazıları görünce gülümsüyordur.Hepimizin başı sağolsun.

aysema dedi ki...

Sevgili Tutsak,
Onun sayesinde seni de tanıdık, benimsedik. Tüm aileye sabır diliyoruz, sevgi ve saygılarımızı gönderiyoruz. Evet, o bizimle, yüreğimizde yaşıyor. Acıları dindi diye teselli buluyoruz. Huzur içinde uyusun...
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Anjelika,
Haklısın, her giden bizden bir parça koparıp gidiyor. Ve o kadar çok giden oluyor ki bu sıra, yanıp yanıp tutuşuyoruz. Güzel anılar bırakıp gittiler, böyle gitmeler herkese nasip olmuyor galiba. Anılarda yaşayacak sevgiyle...

aysema dedi ki...

Sevgili Ecehan,
Sanal olsa bu kadar insan, aynı anda, aynı duyguda birleşebilir mi? Işıklar içinde uyusun Sevgili Tontoni'miz...
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Kamikaze,
Gülümsüyordur, evet... Tesellim telefonda da olsa duygularımı onunla paylaşma olanağı bulmuş olmam. Vedalaşmışız meğer, huzur içinde uyusun.
Sabır diliyorum tüm sevenlerine...

"ELİF" dedi ki...

Bende şimdi yeni okudum,allahım rahmeti üzerine olsun..Sanal ortamda olsa acıların dili ortak.
Şimdi ne yazarsam yazayım hep cümlelerim eksık kalacak..
sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Böyle haberler üzüyor insanı ..huzur icinde uyusun.asis

FunD@ dedi ki...

kendini tanıma fırsatım olmadı.telefonlada konuşmadım hiç. blogda yaptığı yorumlardan birde facede..mekanı cennet olsun kalanlara sabır diliyorum.

sünter dedi ki...

Mekanı cennet olsun ... Sevenlerinin ve yakınlarının başı sağolsun...

aysema dedi ki...

Sevgili Elif,
Huzur içinde uyusun...

aysema dedi ki...

Sevgili Asis,
Gidenler üzüyor hepimizi, ama yapacak bir şey yok. Sıralı ölümler olsun, yitirdiklerimiz nurlar içinde uyusun...

aysema dedi ki...

Sevgili Funda,
Şimdi kendime kızıyorum biliyor musun? Neden facebookta olsun tanışmak aklıma gelmedi diye... Telefonda konuştuk, yazın ziyaretine gidecektim. Olmadı.Face hiç aklıma gelmedi. Fotoğrafını şimdi gördüm.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Sünter,
Evet, mekanı cennet olsun, huzur içinde uyusun.
Sen nasılsın, ağrıların geçti mi?

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

Sevdiklerimize, özlediklerimize sevgilerimizi, özlemlerimizi götürsün; biliyorum ki aynı yerdeler.
Allah rahmet eylesin, nur içinde yatsın..

aysema dedi ki...

Tüm yitirdiklerimiz yüreğimizin en güzel yerinde bizimle yaşıyorlar Sevgili Gülen'im...

GünCeraN dedi ki...

Epeydir uzak kalmıştım, ziyaret amaçlı gezerken okudum ve yüreğim cız etti resmen. Allah rahmet eylesin. Sanal ortam da olsa karşımdakilerin de birer insan olduğunu düşünerek, bilerek bu alemde seyahat ediyorum her zaman. Bir kalemin düşüşü gibi geldi bir an, ama izi kalacaktır muhakkak. Mekanı cennet olsun.

aysema dedi ki...

Sevgili Günceran,
Uzun zaman oldu senden ses gelmeyeli, nasılsın, okul bitti mi?
"Bir kalem düşüşü" ve "İzi kalacaktır." Çok anlamlı, bir o kadar da hüzünlü; aynı zamanda onur verici bir özet olmuş. Yüreğine sağlık.
Sanal, ama ben seni merak ediyordum, tüm tanıdığım gençler gibi. Yolunuz açık olsun...

Pilli Petro dedi ki...

aynen de dediğiniz gibi öğretmenim ülkenin her yerinden yüzlerce kalem var yazan. ne benzer şeyler yazıp nasıl da yüreğimize dokunuyor her biri. güzel bi şey benim açımdan. birileri uzakta bile bu kadar yer edindiyse içimizde ne güzel bir olay bu.

sevgiler benden de ..

aysema dedi ki...

Sevgili Pilli Petro,
O zaman okuyanlara, yazanlara koca bir selam ve sevgilerimizi gönderiyoruz. Durmak yok yazmaya devam. İyi ki blog dünyası bu kadar farklı, bu kadar renkli... Sevgilerimle...