10 Nisan 2012 Salı

ÖLMEYCÜZ MÜ?

 Ölmeycüz mü sevgili dostlar, ölmeycüz mü?

 Bu kadarı da olmaz! dedirten günler geçirdim...

 Kötü haber önce Ankara'dan geldi.  Erkek ardeşimin kayınvalidesi Sevgili Emine teyzemizi kaybettik. Cumartesi günü Ankara'daki cenaze törenine yetiştik. Nur içinde uyusun. 

Pazar günü dönüş yolunda kayınvalidemin yoğun bakıma kaldırıldığı haberini aldık. Doğru hastaneye gittik, eşimin kardeşi bizi bekliyordu. Önlem amaçlı olduğunu, görüşmemize izin vermeyeceklerini söyledi. O gitti; biz doktoruyla tekrar görüştük,  aynı şeyi söyledi. Beklemeyin artık, dedi. 

Eve geldik. Eşimin kardeşi telefonda, "Kayınvalidemi kaybettik!" demesin mi?  Tıp Fakültesinde tedavi görüyordu. Hemen  fakülteye koştuk.  Acılar çok tazeydi.  Pazartesi günü  Bartın'da son görevimizi yerine getirdik.Huzur içinde uyusun.


Bartın'a giderken Çaycuma'da durmadık, ama dönüş yolunda çöken köprünün yanında durduk. Ölümün zulme döndüğüne tanık olduk. Ailelerin çaresiz bekleyişi ölüm acısından da beterdi. Mezarlarını kazdırmışlar, yakınlarının sulara gömülmüş bedenlerinin derdine düşmüşlerdi. Ölüm  adın kalleş olsun,sözü boşuna mı denmiş? Boş mezarlar sahiplerini bağrına basmak için sabırsizlanıyordu. Sabır dilemekten başka elimizden bir şey gelmiyor ki...
 

 "Ölmeycüz mü?" diye arabasının arkasına yazan vatandaşı merak ettim. Görseydim konuşacaktım, ama yoktu. Arabasını Çaycuma köprüsünün yakınına park etmiş, belki de yakınlarını aramaya gitmişti.
 
 Biz de arabamızı park ettik, yıkılan köprünün yanındaki köprüde serbestçe dolaşmalarına izin verilen kalabalığın arasına karıştık; karşıya geçtik. 
 Köprünün önce ve sonra yıkılan bölümlerini gördük.Fotoğraf makinamın şarjı bittiği için yıkık bölümü fotoğraflayamadım...

Çalışmalar sürüyor; ancak koşullar çok ağır. Hava oldukça soğuk. Ellerim sızladı, o derece. Yağmur, suları azgınlaştırmış, ve  bulanık akmasına neden olmuş, dibi görünmüyor. Kaybolanlara kısa sürede ulaşmak  zor görünüyor...

Canlı yayın araçları, haberciler görev başındaydı.
 
Ölmeycüz mü?

 Öleceğiz sevgili dostum öleceğiz de böyle ölmesek diyorum. Keşke,keşke,keşke... Keşkeler işe yaramıyor!

Şöyle ya da böyle sevgili dostlar ölmeyecek miyiz?
 Ölmeycüz mü yazan arabayı, yıkılan köprüyü, orada kurtarma çalışmalarında görev alan emekçileri, kaybolan insanları, bekleşen acılı aileleri geride bırakarak bir başka felaketin yaşanmayacağından emin olamadığımız Zonguldak köprüsünün açık olan bölümünden geçerek yolumuza devam ediyoruz. 

Bu arada arabanın radyosu Sevgili Meray Okayı da sonsuzluğa uğurladığımız haberini duyuruyor.

Kayınvalidem normal servise alınmıştı, hastaneye ulaştığımızda. Günün müjdeli haberi buydu işte. İyi sayılırdı. Birazdan hastanede nöbet başında olacağım.  Aklımda arabanın arkasındaki "Ölmeycüz mü?" yazısı dolaşıyor.

Ölmeycüz mü sevgili okur, ölmeycüz mü? Ölücez ölücez de... 


EK: ZONGULDAK YANLIŞLARI 
Mümtaz Soysal- Cumhuriyet 
EK: ZONGULDAK YANLIŞLARI 2
Mümtaz Soysal-Cumhuriyet
 Bütün bu yanlışların en önemli sonucu vaktiyle ülkenin her yanından iş bulmak üzere gelip çalıştıkları Zonguldak’ın, şimdi çalışmak üzere başka ülkelere gitmek zorunda kalan insanların kenti olmak durumuna düşmüş olmasıdır.





26 yorum:

FADİŞ dedi ki...

Başınız sağolsun kayıplarınıza üzüldüm, Allah rahmet eylesin. Çaycuma'da olanlar ise çok üzücü, kalan, orada yakınlarının bulunmasını bekleyenlere sabır diliyorum çok zor kayıplarına mı üzülsünler, onları bulamadıklarına mı? Keşke böyle şeyler yaşanmasa, canları kaybetmek bu kadar kolay olmamalı:(

Elif'in Terazisi dedi ki...

Çok üzüldüm, Allah rahmet eylesin; kayınvalidenize de şifalar dilerim.
Güzel Zonguldak,adın artık acılarla anılmasın isterim ama ....
Sabırlar dilerim.

ali zafer sapci dedi ki...

Başınız sağolsun.

Handan dedi ki...

Allah ölenlere rahmet eylesin, geride kalanlara sabır versin. Kayınvaliden de tez elden iyileşsin Aysemacım.

Arzu Sarıyer dedi ki...

Acı acıyı çeker mi çekmiş işte...Başsağlığı diliyorum.Ölüm evet öleceğiz ama işte...

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Başınız sağolsun. Sizlere ve dostlarına allah sabırlar versin.

E S M İ R dedi ki...

Aysema Öğretmenim,
Acı kayıplarınız için sizlere sabırlar diliyorum..Allah rahmet eylesin...nur içinde yatsınlar..kayınvalidenize de şifalar..

Birbiri ardına gelen acı haberler!.kaybettiğimiz güzel insanlar! bir yandan felaketler ve aciz kullar!..

ölmeycüz mü!..ölücez, ölücez de!.. amma velakin ölmekten beter yaşarken hep ölüp ölüp dirilmekteyüz!!..sürüne sürüne yaşıyoruz!..buna yaşamak denirse!bu yaşamak yaşamak değil artık!.. her an başımıza taş düşebülür!..köprüler yıkılabülür!..ölülerimizi dahi böyle toprak yerine sele teslim edebülürüz!..güvenilir yer kalmadı artık!..

uğurladığımız tüm canları tekrar rahmetle anıyorum...sevgi ve selamlarımla...

deniz dedi ki...

:(((

hasret senfonileri dedi ki...

güzel Aysema'm kayınvalidelerde sıra anladığım kadarıyla.. keşke her ölüm sıralı olsa.. Bu, benim dilime pelesenk olmuş bir sözdür, sırasız olanın acısı yüreğimi dağladığı için.. Kalanlara sağlık ve sabır dilerim.

aysema dedi ki...

Sevgili Fadiş,
Ne yazık ki ölmek kolay, yaşatmak zor ülkemizde. Tesadüfen yaşıyoruz, tesadüfen ölüyoruz. Normal öldü diye baktıklarımızın bile "kanser" öyküsü var.
Keşke daha duyarlı olabilsek.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Elif'in terazisi,
Teşekkür ederim canım. Sadece Zonguldak değil, ülkemizin her köşesinde acılar yaşanıyor. Ders alabilsek belki daha az bu tür acılar yaşayacağız.
Kayınvalidem hastanede, ben de refakatçi olarak yanında kalıyorum, şimdi daha iyi. Tekrar teşekkürler...

aysema dedi ki...

Sevgili Ali Zafer Sapcı,
Çok teşekkür ederim...

aysema dedi ki...

Sevgili Handan,
Böyle durumlarda gelen yorumlar o kadar önemli ki, üzüntüleri azaltıyor, yürekleri hafifletiyor. Kayınvalidem sanırım cuma günü taburcu olacak.
Çok teşekkür ederim...

aysema dedi ki...

Sevgili Arzu Sarıyer,
Evet, öleceğiz de ölmeden önce insanca yaşayabilsek ve pisi pisine ölmesek... Çok teşekkür ederim canım.

aysema dedi ki...

Sevgili Mehmet Bilgehan Merki,
Çok teşekkür ederim. Acılar yaşanıyor, ölümler kaçınılmaz, ama ihmaller olmasın diyoruz, ders alınsın hiç olmazsa...
Saygılarımla.

aysema dedi ki...

"ölmeycüz mü!..ölücez, ölücez de!.. amma velakin ölmekten beter yaşarken hep ölüp ölüp dirilmekteyüz!!..sürüne sürüne yaşıyoruz!..buna yaşamak denirse!bu yaşamak yaşamak değil artık!.. her an başımıza taş düşebülür!..köprüler yıkılabülür!..ölülerimizi dahi böyle toprak yerine sele teslim edebülürüz!..güvenilir yer kalmadı artık!.."
Öyle güzel özetlemişsin ki başka söze gerek yok. Teşekkür ediyorum Sevgili Esmir...

aysema dedi ki...

Sevgili Deniz,
Teşekkürler...

aysema dedi ki...

Sevgili Hasret Senfonileri,
Haklısınız, sıralı ölüm olsun hep. Ben de bu sözü çok kullanıyorum ölümler karşısında.

Acınızı yüreğimde duydum, sabır dilemekten başka bir şey gelmiyor elimizden. Ateş düştüğü yeri yakıyor biliyorum. Ölüm karşısında çaresiz kalıyoruz.

Çok teşekkür ederim.

KAMİKAZE dedi ki...

Aysema öğretmenim başınız sağolsun:(
Kayınvalidenize acil şifalar diliyorum..

sünter dedi ki...

Öncelikle kaybettigin yakinlarina Allahtan Rahmet diliyorum sevgili Aysema. Zaten gelince nedendir bilinmez hep böyle pes pese gelir:(

Kayinvalidene de büyük gecmis olsun. Insallah ben bu yaziyi yazdigim zamana kadar iyilesmistir.

Ölmeycüz mü?....bizim milletimizin vurdumduymazlik hallerini ne güzel dile getirmis bu bu söz.
Umarim son bulur diyecegim ama hic sanmiyorum....

aysema dedi ki...

Sevgili Kamikaze,
Çok teşekkür ederim canım, hayat böyle bir şey işte. Doğumla ölüm arasını insanca geçirebilmek önemli, iyilik-güzellik kalıyor sonraya...
Sevgilerimle.

aysema dedi ki...

Sevgili Sünter,
Özlettin kendini, yorumunu görünce sevindim. Nasılsın, ağrıların geçti mi?
Hiç sorma gelince peş peşe geliyor. Ne olduğumuzu anlayamadık.
Kayınvalidem hastanede, ben de refakat ediyorum. Şimdi daha iyi, ama yaşlılık da var. Tüm hastalara şifa diliyorum ben de...
Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Aradan bu kadar zaman geçti sadece altı kişinin cesedine ulaşılabildi. Dokuz kişiye henüz ulaşılamadı. Allah sabır versin, gerekli önlemler alınsın ...

Adsız dedi ki...

"Zonguldak’ın Çaycuma İlçesi Müftülüğü’nce, Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri kapsamında ilçedeki tüm anaokulu ve ilköğretim öğrencilerine üzerinde, “Ey Allah’ın kulları kardeş olunuz” ve “Peygamberimi çok seviyorum” yazılı 10 bin balon dağıtıldı."

Aferin onlara ne güzel çalışmışlar. Nefeslerine sağlık. Bu kadar balonu şişirmek kolay mı?

Bir de yıkılan köprünün altında çürümeye başlayanların ruhuna fatiha okusunlar hep birlikte. Bilimsel eğitim mi, laiklik mi?
O da neydi ki?

a_y_s_e dedi ki...

ogretmenim cok uzuldum, basiniz sagolsun. Gecen pazartesi gunu de biz enistemi kaybettik. Hani Ozguranne'nin gittigi doktor kuzenim var ya, onun babasini... Bu Nisan cok sevdigimizi aldi bizden... :( Mekanlari cennet olsun.

aysema dedi ki...

Sevgili Ayşe,
Kuzeninle ben de tanışmıştım, birlikte gitmiştik kızımla. Çok üzüldüm, sabır diliyorum, tüm yitirdiklerimiz nur içinde uyusunlar.
Yaşam böyle bir şey işte, sıralı olsun diye dua ediyorum ben.
Sırasız ölümler, bir de başkalarının hatası sonucu ölenler çok daha sarsıcı geliyor bana. Acıya bir de zulüm ekleniyor o zaman.
Çok teşekkür ederim canım, sevgilerimi gönderiyorum sana, her şey gönlünce olsun...