5 Nisan 2012 Perşembe

TESCİLLİ AĞAÇ TESCİLLİ BAHAR



 
Zonguldak'a doğa cömert davranmış. Kışı, yazı, sonbaharı, ilkbaharı birbirinden güzel manzaralar sunuyor bize. Dört mevsimde ayrı güzel. Sarp kayaların tepesinden görünen denizin mavisi, yüzyıllar ötesinden süzülüp gelen ağaçların yeşili...

Ve Fener mahallesi... Bir doğa harikası... Görenin bir daha görmek isteyeceği; burada bir süre yaşayanın aklından da gönlünden de çıkaramadığı ender bulunur bir yeryüzü parçası... 


İşte buradaki ağaçlar artık tescilli, koruma altına alınmış. Çıldıracaktım sevinçten.
 Koruyalım ağaçlarımızı, dağımızı, taşımızı, denizimizi; çoluğumuzu, çocuğumuzu, gencimizi, yaşlımızı; her renkten, her cinsten, her inançtan insanımızı; hayvanlarımızı; canlı cansız tüm kaynaklarımızı...
Bu güzellikleri gelecek kuşaklar da görsün, görsün de gözü gönlü açılsın. Dünyaya, insana bakışı değişsin...


Eveeet, çok mutluyum; Fener'deki, tarihi ağaçlarımız tescilli artık. Kimse dokunamaz yaşasın! 
Ben de baharın geldiğini tescillemek istedim ve çektiğim fotoğraflarla koruma altına aldım. Ve sizlerle de paylaşıyorum işte:










Hoşgeldin bahar, hoşgeldin Nisan; güzelliklerin hep var olsun. 
Yarın güzel şeyler olabilir mi?
Bence olabilir,  olsa, olmalı, olur olur, olacak...

14 yorum:

düşünce bahçesi dedi ki...

ne şanslısınız.
ağaçlar bizim yaşam parcamız, ne zaman onlara baksam sıkıntımı elektrik gibi çekip alıyorlar.
ağaçlarınızı korumaya alanlar çok yaşasınlar.
resimler güzel çıkmış, paylaşım için sağol..

Elif'in Terazisi dedi ki...

Çok çok sevindim, ne iyi etmişler.

zihni dedi ki...

Bir de yağmalanan tarafı var ki, çok acıtıyor!
Zondulak'a bir kez yaz ayında gittim, çok fazla gezemedim. Bu tüyo ile yolum düşerse ya da bir gezi programlarsak, aklıma kazıdım:)

Nilgün Komar dedi ki...

çok sevindim bendeee ağaçların tescilli olmasınaaaaaaaa

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Ne güzel, sorumsuzca kesilmekten kurtulacaklar. (Umarım)

Elif'in Terazisi dedi ki...

Şimdi eşimle konuşuyorduk bu mahalleyi biliyormuş, hatta 1 günlük Zonguldak gezimizde bana da göstermiş ama unutmuşum.

aysema dedi ki...

Sevgili Düşünce Bahçesi,
Doğal güzelliklerimiz, doğal kaynaklarımız hep var ülkemizde. Ancak yeterince yararlanamadığımız gibi koruyamıyoruz da. Bu nedenle ağaçların koruma altına alınması beni çok sevindirdi.
Teşekkür ederim katkın için...

aysema dedi ki...

Sevgili Elif'in Terazisi,
Darısı tüm doğal güzelliklerimizin başına diyelim. Haa bir de aydınlarımızı, bilim insanlarımızı, sanatçılarımızı koruma altına alabilsek değil mi? Giderek sayıları azalıyor mu ne?
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Zihni,
Gelin, misafirimiz olun, çok seviniriz.

Ağaçların koruma altına alındığını görünce olumsuzlukları unutuverdim birden.
Zonguldak, doğal güzellikleri yönünden ne kadar zenginse; ekonomik yönden de o denli yoksul bırakılmış bir il. Taşkömürü dışında fazla bir seçenek yok gibi burada. Sürekli göç veriyor, sürekli küçülüyor. Emeğin başkenti, emekli kenti oldu iyice. Okumaya giden gençler geri dönmüyor.

Amansız geçen kıştan sonra yollarımız delik deşik. Kaldırımlar kırık dökük... Bu pencereden bakınca Alanya göz dolduruyor. Zengin belediyenizi kıskandım doğrusu.
Teşekkürlerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Nigün Komar,
Ben de yorumunuzu görünce sevindim. Çok teşekkür ederim...

aysema dedi ki...

Sevgili Merki,
Keserler mi buna rağmen? Yok yok kesmesinler! Onlarsız nefes almamız bile zor.
Saygılarımla...

aysema dedi ki...

Sevgili Elif'in Terazisi,
Yine gelin, konuğumuz olun, birlikte gezeriz. Nedendir bilmem sizi kendime çok yakın hissediyorum, söylemiş miydim bunu? Eşine selamlarımızı ilet...

♥GÖNÜL ÇELEN♥ dedi ki...

Sevincini paylaştığın için teşekkür ederim.Çok güzel fotolar bunlar.Dolayısıyla bende çok sevindim.Gözün aydın.Gözümüz aydın.
Sevgiler:)

aysema dedi ki...

Teşekkür ederim Sevgili Gönül Çelen, keşke hep güzel şeyler olsa da onları paylaşsak bu güzel ülkemizde...