20 Şubat 2013 Çarşamba

BARIŞ İSTEMEYEN ŞEHİR-İZMİR

Şaşırdınız mı? Ben duyunca çok şaşırdım. Hele ilk kez duyduğum TkMM (Türkiye küçük Millet Meclisi)söylemini hakaret olarak algılayınca şaşkınlığım iyice arttı. TBMM olmuş TkMM, küçük meclis, tabi "k" harfi başka bir şeyi simgelemiyorsa? Her şeye hazırlıklı olmakta fayda var, kuşkulanmak yararlıdır. Düşündürür insanı.

 Gecenin bu saatine kadar o kuşkuyla araştırma yapmaya başladım. Oysa ne güzel ütü yapıyordum. Yarım kaldı, olsun vatan söz konusuysa ütünün önemi mi kalır? Başladım google dolaşmaya.  Aranızda benim gibi duymayan var mı bilmiyorum. Ya gidip gelmelerden kaçırmışım haberi, ya da ortamı uygun bulunca onlar günışığına çıktılar da haberdar oldum. 

Efendim, meğer 2008'den beri 30 ilde örgütlenmişler. AKP VE BDP  destekliyormuş. Bakan ve milletvekilleri, belediye başkanları her ay yapılan toplantılarına katılıyormuş. Başkanlığını Şanar Yurdatapan yapıyormuş. TESEV arkalarındaymış. ABD'de de aynısından yapılıyormuş. Katılımcıların adına bakınca az çok amaçlarının ne olduğu konusunda fikir edinmeniz mümkün.
 Daha önceki "açılım!" tertiplerinin başlangıcı da TkMM'deki toplantılarda ilk  ele alınmış. Hani şu yüzlerine gözlerine bulaştırdıkları Habur'da kurulan mahkemeler, davul zurnayla karşılanan teröristler; açılmadan kapanan açılım komedileri...

Haberlerde duydum. Şanar Yurdatapan, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanına sesleniyordu. İzmir'in "barış istemeyen şehir" imajının silinmesi için Diyarbakır Belediyesini ziyaret etmesi gerekiyormuş. Barıştan yana olan Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkanını da İzmir'e davet etmeliymiş. O zaman İzmir'in adı temize çıkacakmış. Bu son cümle benim çıkarımım. Terbiyem izin verseydi, Diyarbakır Belediye Başkanının meşhur restiyle yanıt verirdim, hani şu "Haa ....." diye başlayan küfürüyle...

"Barış" sözcüğünün anlamı mı değişti, kimle neyle barışıyoruz? Diyarbakır'la İzmir ne zaman küsmüştü ki barışsın? Bizim kimsenin kökeniyle, diliyle,diniyle derdimiz yok, insanlığına bakarız sadece. Bizi birbirimize kırdırmanın bin bir düzeni kuruluyor, küçük meclislerle koca ülke parça parça dilimlenmek isteniyor. Bu oyuna gelecek miyiz, bu tuzağa düşecek miyiz? 
Kürtler değil kürtçüler; dindarlar değil dinciler ve onların dışardaki akıl hocaları her türlü numarayı yapıyorlar. Kışkırttıkça kışkırtıyorlar, tek dertleri içte birbirimize kıyalım, kolay lokma olalım. Sabır ya sabır...

Sizleri İzmir Marşıyla baş başa bırakıyorum.İzleyin, iyi gelecektir.



EK: Mustafa Sönmez'in Cumhuriyet Gazetesindeki bugünkü yazısına da bakın isterseniz.
"KÜRT DÜĞÜMÜ: KİM ÇÖZER; KİM ÇÖZEMEZ(1)
EK 2: EN ÖNEMLİ GÖREV İÇ SAVAŞI ÖNLEMEKTİR.
WarhaWk'ın blogundan.

15 yorum:

bücürükveben dedi ki...

Tbmm tkmm mi oluyormuş? Ben bunu kaçırmışım ilk sayende öğrendim Allah Allah!!!!! Her gün yeni bir kepazelik gerçi şu anda TBMM ye TVHM olmalı (Türkiye Vatan Hainleri Meclisi)
Şanar Yurdatapan! kim yaa? Hayal meyal hatırladım çalgıcı mı, türkücü mü, şarkıcı mı neydi, sonra wikipedia ya baktım, Zülfü Livaneli gibi (hiç olmazsa Zülfü'nün besteleri adam gibidir yani dinlenir, satılır)siyasete soyunmuş, şarkıcılıkta, türkücülükte aradığını bulamayanlar ya da aradığını bulsa da vekil mekil olursa o koltuğun bahşedeceği ballı maaşlar,avantajlar, makam otoları, üstelik 'ünvan'lar için siyasete atlıyorlar! e zaten hep paşalar konuşmasın, emekli generaller televizyona çıkmasın demiyor mu liboş vatan hainleri ortalık çalgıcı ve artiz eskileriyle, erkek dergilerine soyunan eski yıldızlara kaldı! Tez Ayşen Gruda gibi kıytırık dizi oyuncuları da vekil olsunlar! Neyi eksik kadının botoksuna kadar var:)
gülüyorum ağlanacak halimize ama işi mizahla karıştırmazsam ana avrat söveceğim...bu sefer hakaret davası açacaklar arkadaşım...
eline sağlık
sevgilerimle

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

bir takım kendini bilmezlerin demesiyle hiçbir şey olmaz. Altın b.k'a bulansa da altındır. Bunların adı 5. koldur. Devletin altını oymak için bir cephe daha açmışlar. Onlara inat: Ne mutlu Türküm Diyene!

elifinterazisi dedi ki...

Ben de sizden öğrendim, hayretler içindeyim.
Vatan haini bunlar...

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Yüzde 20'sinin etnik kökenin ne olduğunu bilmediği, yüzde 6.3'ünün kendini etnik olarak "Kürt" olarak tanımladığı bir ülkede, bunca tantana, kavga, acı... diğer yan da tarih, insanlık evriminin yerel / mikro/ etnik kimliklerden ulusal kimliklere, oradan da evrensel çok boyutlu liberal olgulara geçiş yaptıran din tacirlerinin kol kola ? tarihin tekerleğini geriye çevirme dansı...

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

%20'si etnik kökenin ne anlama geldiğini bilmez, çünkü araştırmaz. Emperyalist devletlerin ve onların bir uzantısı olarak etnik kökenlerin önemli imtiyazlar elde ettiği 1856 Islahat Fermanı'ndan sonraki tarihi incelememiştir. Türk Devrimi emperyalizme karşı savaşırken, aynı zamanda içerideki azınlıklardan oluşan kökü dışarıdaki komparador burjuvaziye karşı da mücadele etmiştir. Yani mücadele, sınıfsal plandadır...

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Şimdi değişen nedir? Avrupa'nın sömürgeci döneminden kalma bu etnik köken kavramı,topluma ekonomik gücüyle orantılı hiçbir katkı yapmadığı gibi önemli kriz dönemlerinde olağanüstü vurgunlar vurmuştur. Vurgunlar bir yana, kan ve göz yaşı...
dostlukla

yeliz dedi ki...

İzmire nereden saldıracaklarını şaşırdılar artık. Ne desem boş şaştım kaldım.

aysema dedi ki...

Sevgili Bücürükveben,
Şanar Yurdatapan'ın bir tek şarkısını duymadım ben, ancak bu tip işlele çıkıyor sahneye. TESEV destekliyor. Okudun mu bilmiyorum, "Sivil Örümceğin Ağında" diye bir kitap var, ben okudum; hatta bir yazımda da söz etmiştim. TESEV para dağıtıyor, bu tür bölücü çalışmaları örgütlüyor. İplerin yönetimi dışardan yani. Artist eskileri gündeme gelmek, TV'lerde yer bulmak için yapıyorlar bütün bunları...
Tek kurtuşumuz Atatürk Milliyetçiliğinde bütünleşmemiz. Yoksa darmadağın olacağız.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Merki,
Haklısın yere düşmekle cevher değerini yitirmez. Bu ulus çok zor durumlarda Kurtuluş Savaşı vermiştir. Herkes yaptığının cezasını er ya da geç çekecek. Atatürk Milliyetçiliği kurtuluşumuzun parolası olmalı. Atatürk Ne Mutlu Türk OLANA dememiştir; Ne Mutlu Türk'üm DİYENE demiştir. Herkesi içine alan bir sözdür bu. vatan düşmanlarının, kökeni ne olursa olsun bu tanımın içinde yeri olamaz zaten.
Teşekkürlerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Elif'in terazisi,
Köstebek gibi alttan alta çalışıyorlar, başımıza çorap örüyorlar. Uygun ortamı bulunca ortaya çıkıyorlar. Destekçilerine bakınca her şey anlaşılıyor zaten. İzmir'e, CHP'ye yanaşmaları suç ortağı arayışından kaynaklanıyor. Bakın onlar da bizden, biz masumumz demek için. CHP de sık sık bu tuzaklara düşüyor. Ne yazık ki.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Mehmet Osman Çağlar,
Katkın için teşekkürler. Büyük piyonlar ne söylüyorsa küçük piyonlar onların dediğini tekrarlıyor. Amaçları günü kurtarmak, kişisel ikbal sağlamak. Dün olduğu gibi bugün de emperyalizmle iç içe geçmiş vatan hainleri var.
Büyük Ortadoğu Projesinin eş başkanlığında Ortadoğu'yu ateşe atanlarla kol kola yürüyorlar. Onlar petrolü alacaklar. Bizim de bölünmüş bir ülkemiz ve diktatör bir başkanımız olacak.
Kökenimiz ne olursa olsun hepimiz acı çekeceğiz.
Herkesin aklını başına almasında sayısız yarar var. Tuzak çok büyük ve destekçisi de yığınla...
Dostlukla...

aysema dedi ki...

Sevgili Yeliz,
İzmir çağdaşlığın, laikliğin kalesi de ondan. Son zamanlarda en çok İzmir'le uğraşıyorlar. İzmir'i yıkmak, İzmir'i ele geçirmek için her yolu deniyorlar. Suç uydurup yargıyı işin içine kattılar, olmadı. Şimdi yumuşak yumuşak, "barış" sözcüğünün arkasına sığınarak kötü emellerine ortak etmeye çalışıyorlar.
Gavur İzmir dediler olmadı.
Dini kullandılar olmadı.
Şimdi de "Barış İstemeyen Şehir!" imajınız var, bize katılırsanız düzeltiriz demeye getiriyorlar. Oyun mu ararsın?
"Yurtta Barış Cihanda Barış"ı parola edinmişleri barış karşıtı ilan ediyorlar. Üstelik Suriye'ye karşı savaş çığırtkanlığı yapanlar söylüyor bunu.
Suriye yıkılacak. Biraz ordan, biraz bizden, biraz başka ülkeden topraklar koparılıp Kürdistan kurulacak. ABD'de de rahat rahat petrolü ülkesine taşıyacak. Bu arada insanlar ölecek, acılar yaşanacak ne önemi var. Bizim de padişahımız olacak, kulu kölesi olacağımız!

Atatürk aydınlığındaki barışı isteyenlerle uğraşmaları bu yüzden. Önlerine çıkabilecek tüm engelleri bir bir temizlemeye çalışıyorlar. Türk Ordusunun komutanları, Atatürkçü aydınlar, gazeteciler,yazarlar,sendikacılar,toplum önderleri bu yüzden hapiste çürütülüyor.
Sevgilerimle...

E S M İ R dedi ki...

..kendini bilmezlerin ne dediği bağlar mu bu milleti!..

Köklerimiz sağlamdır bizim!ne yerimizden, yurdumuzdan ve dinimizden edebilirler bizi!..ne de içimizde ki Atatürk sevgisinden Türklüğümüzden, ülkümüzden!.ATATÜRK'te birleşen ve NE MUTLU TÜRKÜM DİYEN koskoca bir HALK var burada!..

aysema dedi ki...

Sevgili Esmir,
Atatürk temelleri sağlam atmış biliyorum,, kendini bilmezlerin bu ülkeye verdikleri zararları nasıl telafi edeceğiz onu bilemiyorum. Çekilen bunca acıyı nereye koyacağız?
Gerçek suçlular cezasını çekmeli. Zorla iç savaş çıkarmaya, bizi birbirimize düşman etmeye çalışıyorlar.
Sevgilerimle...

Ali Degismis dedi ki...

Merhaba çok güzel içerik çok faydalı ve güzel. Makalenizi beğendim. Sitenizin insanlara faydalı olduğunu düşünüyorum. Web sitenizin beklenen ilgiyi göreceği kanısındayım.

İyi çalışmalar.

Web Tasarım Firma Sitesi site satın al siteler mobilya