17 Şubat 2013 Pazar

BİZ SEVGİLİ DEĞİL MİYİZ?

14 Şubat, malum "Sevgililer Günü"ydü...

Biz de eşimle dışarda yemek yemeğe karar verdik. Akşam evden çıktık; aklımızda belli bir mekan da yok. 
"Saklı Kent"e mi gitsek, daha önce hiç gitmedik, denesek mi, derken oradan vazgeçtik. Sık gittiğimiz "Öküşne" ye karar verdik; tanıdığımız, bildiğimiz bir yer.Park sorunu yok; ne uzak, ne yakın...
   Gittik gitmesine, ama hiç ummadığımız bir sorunla karşılaştık. Daha arabadan inerken koşarak gelen garson, hiç yer kalmadığını söylemesin mi? Eşim sinirlendi, söylenmeye başladı. Devamlı müşteriye bu yapılır mı, diyor. Ben de şaşırdım, ama bir yandan da mutlu oldum. Yurdum insanı birbirini seviyor demek ki... Ohh, ne güzel...
 Hava sisli, göz gözü görmüyor o derece. Konvoya katıldık Ereğli yönünde ağır ağır ilerliyoruz. Üç tuneli de geçtik. 
"Gün Işığı" na gidelim bari dedik,daha önceden biliyoruz, gitmiştik birkaç kez; ama endişeliyim. Konvoydan biri sollamaya karar verse karşıdan gelen arabayla burun buruna gelecek; al sana zincirleme kaza... Çok sis görmüştüm; ama böylesini görmemiştim. Mekanı  göz kararı, el yordamı sonunda bulduk. 
Ya yer yoksa, demeden içeri girdik; hava soğuktu, içerisi sıcaktır beklentisiyle... Yanılmışız, kaloriferleri geç yakmışlar, mekan henüz tam ısınmamış. Neyse boş yer varmış, oturduk. Çok sevimli, genç kız garsonumuzun  "Hoşgeldiniz, nasılsınız, gününüz kutlu olsun." sözleriyle rahatladık. Siparişimizi verdik, beklemeye başladık. 
Beklerken diğer müşterilere bir bakayım dedim. O da ne, çocuk bunlar ayol, baş başa vermiş kumrular; gencecik sevgililer. İçlerinde bir biz... Kocaman hissettim kendimi, ne yalan söyleyim.
Müzik güzeldi, solist yumuşak sesli bir delikanlı. Aşk şarkıları söyledi içli içli... Yalnız dikkatimi çeken orgun yanındaki açık laptop, müziğin hangisinden çıktığına karar veremedim.
Yemek iyiydi; baş başa eski günlerden, çocuklardan ve Ela'dan söz ederek günü noktaladık.

Ertesi gün bitişik komşumuz, "Dün sesimizi duydunuz mu, çok bağrıştık?" diye sorunca,  evde olmadığımızı söyledim. Kızı ikinci kez üniversite sınavına hazırlanıyor; yeterince çalışmadığı için ona kızmış da bağırmış. 
"Nereye gittiniz?" sorusuna "Yemeği dışarda yedik, Sevgililer Günü ya..." dedim. 
 Demez olaydım. "Siz sevgili misiniz? Ne işiniz var, evinizde oturup yeseydiniz!"diyiverdi...

 Otuz altı yıllık evlilik, iki çocuk, iki damat, bir torundan sonra sevgililik mi olurmuş? Kafam iyice karıştı şimdi.

Sahi biz sevgili değil miyiz? 


(Fotoğraflar evliliğimizin ilk yıllarından, eşimin askerlik yaptığı Mardin'de çekilmişti. Nereden nereye...)

Sevgi hep var olsun, herkese mutlu pazarlar...             

20 yorum:

Bahar dedi ki...

Sevgilisiniz tabii ki. Kıskançlığından öyle söylemiştir. Her gününüz sevgiyle geçsin.

bücürükveben dedi ki...

hahaha:)))komşu (kusura bakmasın)kıskanmış sizi, çatlamış la!!!:))bence ikiniz o gittiğiniz yerdeki çocuk yaştakilerden daha mükemmel sevgililersiniz, orada o gün yemek yiyenlerin %99'u bir aya varmadan gürültü patırtı kapris mapris ayrılacak üç gün sonra da başka bir çocuk bulacaklardır:)))
ikinizin de sevgililer gününüz kutlu olsun

not: komşu, komşu huu:)sen de al kocanı çık yemeğe:))kısanma nazar etme arkadaşıma..:)

sevgiler canım

mehtap dedi ki...

resimleriniz ne güzel ,bayılıyorum siyah beyaz yıllanmış fotoğraflara.
Bence asıl şimdi sevgilisiniz tekrar,onca yıldan sonra tebrik ediyorum,bende torun torba sahibi sevgili olmak istiyorum inşallah:)

Pilli Petro dedi ki...

en güzel sevgililik sizinkisi aslında ne de güzel yapmışsınız. bunca yıldan sonra dahi azalmayıp artmışsa sevgi, sizden daha sevgilisi olur mu öğretmenim :)

sevgiler..

Zihni Ö dedi ki...

sevgili OLMAK kolay. hele de bu zamanda.sevgil KALMAK zor. hele evliliğn beşinci yılından sonra.... 35 yıldan sonra ise, ordünaryüs profesör sevgili kalınabilmişse, o salondaki yirmili gençelerin GDO'lu (genetiği değiştirilmiş organizma) sevgileri hükümsüz kalır:)

belli ki sizin aklınız komşuya, komşunun aklı yiten zamanına ve beceriksizliğine karışmış!

elifinterazisi dedi ki...

Komşunuza benden selam söyleyin, bağırmayla çağırmayla çocuklar ders çalışmaz biiir, sizden de bal gibi sevgili olur ikiii:)) Kocanızda sevgiliniz, Ela'da sevgiliniz...
Sevgiler:)

FunD@ dedi ki...

sevginiz hep daim olsun.komşuyada sevgiler:))

Asis dedi ki...

Haha yurdum insanı işte :) sevginiz ömür boyu sürsün hep sevgili kalın ;) sevgiyle...

aysema dedi ki...

Sevgili Bahar,
Çok teşekkür ederim. Komşumun kıskançlıktan böyle bir şey söylediğini sanmıyorum. Onunkisi evlilerin sevgili de olamayacağı anlayışının sonucu galiba.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Bücürükveben,
Çok güldürdün beni, sen çok yaşa... Komşuya göre evlenince "karı(!)" koca olunuyor ya sevgililik de bitiyor anlayışı. Evlilik aşkı bitiriyor diyenler de var. Aşk biterse sevgi var, dostluk var, birlikte yaşamaktan tat alma var, eş olma var... Sevginin bin türlüsü var değil mi ama...
Dün akşam gözüm bir diziye takıldı, şöyle diyordu oyuncu: "Haa, demek kendine "sevgili edindin!"... Sevgili edinmek de nasıl bişe anlamadım, sevilir ve sevilinirdi eskiden...
Öpüyorum seni.

aysema dedi ki...

Sevgili Mehtap,
Torun torba sahibi sevgili olmak güzel bir dilek,bu duyguyu herkesin yaşamasını diliyorum, senin de...
Siyah beyaz resimleri ben de seviyorum.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Pilli Petro,
Teşekkür ederim. Bu arada özlemişim seni, bloglardan ayrıydım biraz, yorumun sevindirdi beni. Tüm yüreklerin sevgiyle dolması dileğimdir.
Öpüyorum seni...

aysema dedi ki...

Sevgili Zihni Ö.,
Aynı tanımlamalar sizler için de geçerli bence... Ama çok gurur duydum, çok sevdim benzetmelerinizi. Teşekkür ederim.
Her şey değişiyor, şimdi bazı gençler sevgili olmuyor, "sevgili ediniyor"!
Sevgi hep var olsun...

aysema dedi ki...

Sevgili Elif'in Terazisi,
Çok teşekkür ederim canım. En büyük sevgililerimiz de çocuklarımız değil mi;?
Anne babalar kendi hayallerinin çocuklarında gerçekleşmesini istiyorlar, bunu da baskıyla sağlayacakları yanılgısına düşüyorlar.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Funda,
Tüm yürekler sevgiyle dolsun, artsın eksilmesin. İyi ki sevgi var.
Teşekkürler canım...

aysema dedi ki...

Sevgili Asis,
Çok teşekkür ederim, tüm sevgiler ömür boyu sürsün, sevenler tez zamanda kavuşsun.
Sevgilerimle...

MAVİANNE dedi ki...

bence kıskanmış seni komşun şekerim
tabi sevgili olunur
maşallah nazar değmesin
siz hala sevgili olmayı sürdürün
ne mutlu
aşk dolu yıllar diliyorum sana

aysema dedi ki...

Sevgili Mavianne,
Aşk dolu yıllar herkese olsun.Yok ya, kıskanılacak bir şey yok, altı üstü baş başa bir yemek yedik. Evlenmeyenlerin sevgili olabileceğini düşünüyor olabilir komşum.
Yorum için teşekkürler...

Çınar dedi ki...


Restorandaki küçücük çocuklar ne anlar ki sevgiden sevgiliden. Biz kocaman sevgilileriz yüreklerimizde yıllar içinde büyüttüğümüz kocaman sevgilerimizle bi kere :))

O ne münasebetsiz komşu öylee. Otursun da haline yansın. Sevgililer gününde kavga gürürtü çıkardığı için bi kerem :))

"Sevgi emektir" 36 yıl emek verdiğiniz sevginiz, nice uzun yıllar boyunca artarak devam etsin.

Sevgiler

aysema dedi ki...

"Sevgi Emektır" değil mi Çınar'ım, hem de nasıl bir emek? Emeksiz yenen aş ya karın ağrıtır ya baş hesabı emeksiz yeşeren, büyüyen aşk da yoktur.Karşılıklı, gönüllü verilen emek... Güzel olan emeklerimizin boşa gitmediğini görmek değil mi dostum?
Sevgilerimle...