24 Şubat 2013 Pazar

CIZZZZ SORULAR MİMİ- KAZIK SORULAR DA DENEBİLİR


Sevgili Blog yazarı dostum Rüyayla  (İçimdeki Ucu Bilenmemiş Kelimelerim Blog) beni mimlemiş.Yanıtını geciktirdiğim için özür dilerim. "Mim"in kuralları:

"Size ödülü veren arkadaşınız 11 tane soru soruyor, siz bu soruları cevaplıyorsunuz ve kendinizle ilgili 11 tane de gerçek yazıyorsunuz. Sonra da siz 11 soru hazırlıyorsunuz ve mimlediğiniz kişilerden yanıtlamasını istiyorsunuz.  İşte arkadaşımın soruları ve benim yanıtlarım:

I-
1.Burcunuz Ne ? Burcunuzun en çok hangi özelliğini taşıyorsunuz ?
Burcum Koç, ancak burcumun özellikleri ne bilmiyorum; daha doğrusu burçlarla hiç ilgilenmedim.
2.Asla vazgeçemem dediğiniz şey ne ?
Asla vazgeçmem dediğim şey ailem...
3.Şu da olsaydı hayatım harika olurdu dediğiniz bir şey ?
Şu anda "Yurtta ve Dünyada Barış" olsaydı hayatımız harika olurdu.
4. Favori film / Diziniz hangisi ? Neden ?
Başkaları da var, ama en çok izlediğim ve her seferinde aynı tadı aldığım film Cengiz Aymatov'un romanından uyarlanan; Türkan Şoray-Kadir İnanır-Ahmet Mekin'in ustalıklarını sergilediği "Selvi Boylum Al Yazmalım" ı söyleyebilirim.
Şu sıralar "Kuzey Güney", "Öyle Bir Geçer Zaman ki", "İntikam" izlediğim diziler...  
5. En sevdiğiniz kelime nedir ?
"Sevgi"dir.
6. Garip huylarınız neler ?
Kim bilir ne kadar çoktur, bunu çevremdekilere sormak gerekir diye düşünüyorum.
7. Şimdiye kadar en çok para ödediğiniz şey ne ?
İstanbul'da aldığımız ev için ödediğimiz para... 
 
8. Hassasiyetiniz olduğu bir şey var mı ?
Saygısızlık...
9. Yanınızdan ayıramadığınız eşyanız hangisi ?
Kendimi kınayarak yazıyorum, hatta utanıyorum; ne yazık ki sigaralığım... 
10. Neleri özlüyorsunuz ?
Şu sıralar küçük kızımı, ama bir hafta kaldı; dokuz aylık özlemim bitecek. 2 Mart'ta Türkiye'de olacak. İstanbul'a gideceğim karşılamaya...
11. Şu An .... olsa Sevinirim?  Boşluğu doldurun...
Çocuklarım yanımda olsa sevinirim.

II-
Kendimle ilgili 11 gerçeği yazmam istenmiş ama ben zaten blogumda, özellikle de MEKTUPLAR adlı blogumda tüm gerçeklerimi yazıyorum. Ayrıca ne yazabilirim bilmiyorum. 

"Sizce ben...?" diye bir soru sorsam, ne dersiniz?

III-(SİZİN MİM SORULARINIZ BU BÖLÜMDE EFENDİM...)

Eveeet geldik üçüncü bölüme. Bunlar da sizin yanıtlamanızı istediğim benim sorularım. Herkes tartışıyor, herkesin söyleyecek sözü var. Eeee Blog Yazanlar olarak bizim de çorbada tuzumuz olsun, bu ülke hepimizin, geleceğimize şekil verilmeye çalışılan şu günlerde benim görüşüm de şöyle diyorsanız lütfen yanıtlayınız efendim. Teklif var; ısrar yok. Bu sıralar konuşanın ya tepesine iniyorlar; ya da şucu bucu diye ak yüzüne karalar sürüyorlar.
Anladınız işte, biraz CIIIZZZZ sorular olacak bu mimde... Kimseyi zora sokmak istemem, katılıp katılmamakta özgürsünüz. Ama hakaret etmeden tartışabilsek yararlı olmaz mıydı dostlarım? Sormaya başlıyorum:

1- Yeni Anayasa kimlerle, nasıl yapılmalıdır?
2- Aşağıda yazacağım şu andaki Anayasamızın ilk dört maddesi hakkındaki düşünceniz? Değiştirilsin mi? Başkanlık sistemine geçilsin mi?

"1) Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir.
2) Türkiye Cumhuriyeti, toplumun huzuru, milli dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk Milliyetçiliğine bağlı, başlangıçta belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devletidir.
3) Türkiye Devleti, ülkesi ve milletiyle bölünmez bir bütündür. Dili Türkçe'dir.
Bayrağı şekli kanunda belirtilen, beyaz ay yıldızlı al bayraktır.
Milli marşı "İstiklal Marşı" dır.
Başkenti Ankara'dır.
4) Anayasanın 1 nci maddesindeki devletin şeklinin Cumhuriyet olduğu hakkındaki hüküm ile, 2 nci maddesindeki Cumhuriyetin nitelikleri ve 3 ncü maddesi hükümleri değiştirilemez ve değiştirilmesi teklif edilemez."


3- Anayasamızdan "Türk" sözcüğü çıkarılsın mı? "Ne Mutlu Türk'üm Diyene" sözü ırkçılık içeriyor mu?
4-"Laiklik"ilkesi sizin için önemli mi?
5-Eğitimde kıyafet serbestisini destekliyor musunuz?
6-Kamu alanında da serbest kıyafet(örneğin türbanlı hakim,savcı,doktor,polis,öğretmen...) olsun mu? 
7- 4+4+4  Eğitim Sistemini başarılı buluyor musunuz?
8- "Barış" gelecek; "Analar ağlamayacak" denilerek Abdullah Öcalan'la yapılan görüşmelerin istenen amacı sağlayacağına inanıyor musunuz?
9-  Sizce yurttaşlarımız arasında "Türk-Kürt, Alevi-Sünni" gibi ayrımcılık, ya da düşmanlık var mı? Yoksa olması için özel çaba harcayanlar mı var? İç savaş çıkarmak için özellikle kaşınıyor muyuz?
10- Yargımızın bağımsızlığına inanıyor musunuz? 
11-Ekonomik olarak ülkemizin durumu sizce iyi mi? Ülke kaynaklarını paylaşırken cins,ırk,din farkı gözetiliyor mu? Zenginler ve yoksullar hangi kesimde yoğunlaşıyor?

Hepsi bu kadar... Çok mu zor? 
Çalışmadığım konulardan çıktı derseniz  anlarım. Dokunan yanıyor, derseniz; onu da anlarım. 
Bu ne biçim sorular derseniz, mimin kuralları gereği sizin de 11 soru hazırlamanız gerekiyor; bari onu yazın desem, çok şey mi istemiş olurum?

Buraya kadar okuma sabrını gösteren siz, evet evet siz, mimlendiniz efendim. Kaçabilirsiniz; ama hiç olmazsa kaçmadan parmağınızı kaldırın da  yoklama defterine yazayım. Şaka şaka, öğretmenliği özlemişim anlaşılan.
Dostlukla...         

23 yorum:

Asis dedi ki...

Sevgili aysema , ufff cızzz sorular tam :)
Siz ; aklı başında, duyarlı, düşünebilen ve fikirlerini ifade edebilecek bilgi birikimi yüksek olan bir insansınız.. Bana göre.
Ben yıllarca yurt dışında yaşamış ne orda ne burda tam kabul görmüş iki arada bir derede kalmış vatandaş neslindenim. Son yıllarda ülkemde yaşananlar çok canımı acıtıyor. Ne sizin kadar bilgiliyim ne de kendimi tam ifade edebilirim bu konuda... Ama aklım ve sağduyum var çok şükür düşünebiliyorum. Ben Türküm öyle doğdum öylede öleceğim bunu hiç bir güç neyi değiştirirlerse değiştirsinler, değiştiremezler. Tüm aklı başında insanlar gibi tüm dünya da barış olsun özlemi çekenlerdenim. Herkes özgürce yaşayabilmeli ama birini yaparken diğerini yok etmeden ! Nacizane şuan söyleyeceklerim bunlar. Atatürk'e ve ilkelerine sonsuza kadar bağlı kalacağım. Sevgilerimle

absalom dedi ki...

hahahaha oğretmenim sozlüden kaçıyodum amma son pragrafı okuyunca kaçamadım yakalandım:))

cevap veriyorum o halde

1-yeni anayasa apoyla yapılmalıdır...hatta tek basına apo yapmalıdır...imralı nedir yahu bi imralı tutturmuslar gidiyolar...algımızla oynuyolar...imralı felan değildir adı apodur...katildir.

2-bu maddelerin hepsi değismelidir...

a-türkiye devleti ılımlı islam cumhuriyetidir

b-Atatürk ismi çıkmalıdır
laik kelimesi çıkmalıdır
deomkrasi kalabilir..nasılsa demokrasi bir vasıtadır binilir gideceğin yere varınca inilir.

c-simdi efenim sunu çok merak ed,iyorum türk bayrağına ne diyeceğiz aceba?tüekiye bayrağımı?türkiyeli bayrağımı?bilemedim bu soruyu pas geçiyorum:))

d-bu madde komple değismelidir...bambaskanlık sistemi gelmelidir...ayrıntıları bülent arınç belirlemelidir.

3-içeriyor...türk kelimesi çıkmalıdır...hepsi girmelidir kürt çerkes arap abaza gürcü ama türk çıkmalıdır...binlerce yıldır tüm dünya bize türk diyor amma onlarda bi zahmet alısacaklar artık.

4-derhal kaldırılmalıdır...ben laikim diyen bolücülükle suçlanmalı linç kampanyalarına maruz bırakılmalıdır...yüzüne tükürülmelidir.

5-destekliyorum...dileyen çarsafla dileyen salvarla dileyen cübbeyle ortaoğrenim kurumlarına girmelidir.

6-varsın olsun...e var zaten.

7-ben güzide milli eğitim bakanımızın (bir onceki tabe) yaptığı herseyi destekliyorum...alkıslıyorum hatta su an alkısladım yine.

8-tabiki inanıyorum..."bolücü basıyla gorüsen serefsizdir ispatlamayan müfteridir" lafını ben soylemedim...güneydoğuya vali atanmalıdır.

9-efenim bol ve yonet tekniği iktidarların her zaman kullandığı bir tekniktir...kutuplastırılan halk daha kolay yonetilir...yularını çekti mi gelir mecbur gelir...

10-hahahaaa oğretmenim güldürdünüz beni

11-"ademle havva cennete" tablosunun basında alman fransız türk sohbet ediyolarmıs...

alman lafa girmis,
ademle havva kesin alaman bedenlerin kusursuzluğuna bakarmısınız

fransız kızmıs ademle havva kesin fransız adem ne kadar çekici havva ne kadar güzel

türk asla demis ademle havva kesin türk...baksanıza üstte yok basta yok yiyecek bi elmaları var ama kendilerini cennete sanıyorlar.


oğretmenim geçtimmi geçtimmiiii:)))

absalom dedi ki...

simdi ASİS in yorumunu okudum...
ben türküm oyle doğdum oyle oleceğim diyor...
kınıyorum:))

aman deyim sevgili asis arkadasım bu memlekette en son soylenecek sey bu...
aman deyim.
imralıyla anayasa yaparken seni bolücülükten içeri atarlar valla:))
aman deyim.

burası senin eski memleketin değil artık:)))

Asis dedi ki...

Sevgili Absalom,
Ben de senin yorumunu okudum son yorumdan önce ki ;) aynı şeyleri yazmak isterdim çünkü biraz gülümsemeye ihtiyacımız var :) beni gülümsetti yazdıkların.tabii ki anlamı çok derin yazdıklarının...bana gelince yazmış bulundum ne yaparsın ;) nasılsa kaderci bir milletiz ; neyse kaderim çekerim ;) sevgiler.

aysema dedi ki...

Sevgili Absalom,
Sevgili Asis,
Siz çok yaşayın emi... Şu anda ellerim yağlı yağlı yazıyorum. Söylemesi ayıp yaprak dolması, sarması da deniyor, yapıyordum; yoruldum mola verdim. Şu bloga bakayım gelen giden olmuş mu derken yorumlarınızı gördüm. Yüzümü güldürdünüz, sizin de yüzünüz gülsün. Bu moralle bana en zor gelen yemeği yapmaya devama gidiyorum. Daha sonra sınav kağıtlarınızı ayrıntılı okuyup notları açıklayacağım efendim.
Sevgilerimle...

Asis dedi ki...

:)) herşeye rağmen gülümseme eksik olmasın yüzümüzden.. Ben sınıfta kaldım öğretmenim o belli de, Absalom kardeşimiz iyi not almıştır diye dişünüyorum. Pazarıma keyif kattınız :) ben şimdi nasıl yırtarım bu işten onu düşünüyorum kara kara :))))))))))

bücürükveben dedi ki...

aysemacım, mim cevaplarını keyifle okudum, sigara tiryakisi olmana ise ben de üzüldüm umarım en kısa sürede bırakırsın, kızına kavuşmana az kalmış:)bir hafta nedir ki? senin mim soruların da harika, benim yapmama gerek yok, bloguma gelen neler düşündüğümü bu konuda hemen anlayacaktır:)
sevgilerimle

elifinterazisi dedi ki...

Öğretmenim hatanızı buldum:)
8. soru Öcalan'la görüşülmüyor ki, nereden çıkarıyorsunuz Allah aşkına...İmralı ile görüşülüyor, taşın , toprağın, ağacın dili var ya o adada hani...
Ben Ne mutlu Türküm deyip gidiyorum...

aysema dedi ki...

Sevgili Asis,
Duygu ve düşüncelerini çok güzel ifade ediyorsun canım. Barışı kim istemez ki, keşke olabilse... Ama bunların barıştan anladıkları kendi hırslarını gerçekleştirmek uğruna herkesi, her şeyi kullanmaları anlayışına dayanıyor. Bir gün böyle, bir gün şöyle söylemek çocukta bile yadırganırken ülkeyi yönetme durumundakilerin içler acısı görüntüleri yansıyor TV kanallarına... İşbirlikçileri de bunları yağlayıp ballayıp halka yutturmaya çalışıyor.
Benimle ilgili düşüncelerin için teşekkür ederim.
Kurtuluşumuz Atatürk milliyetçiliğinde, çünkü birleştirici, toparlayıcı özellikleri kapsıyor.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Eksik kaldı, tamamlayayım. Sizler gibi yurt dışında yaşayan insanlarımıza da çok şey borçluyuz. Yıllarca ne yazık ki döviz makinası gibi bakıldı bu insanlarımıza; bulunduğu ülkedeki hakları için çaba harcanmadı.Üstelik bir kısmı din kisvesi altında dolandırıldı, ellerinde avuçlarında ne varsa alındı Deniz Feneri aracılığıyla. Almanya suçluları buldu, cezalandırdı; bizimkiler sorgulayan savcıları cezalandırmaya kalktı; diğerleri rahat rahat dolaşıyor aramızda.

Özlem içindeki bu insanlarımızın bizden daha çok vatan millet değeri bildiklerinin de farkındayız.
Düzelmesi umuduyla...

aysema dedi ki...

Sevgili Absalom,
Yine her zamanki gibi zekanı konuşturmuşsun. Aziz Nesin'le bir akrabalığın var mı diye kuşkulanıyorum bak...
Bu arada merak etme bambaşka başkanımız bayrakla ilgili merakımızı gidermiş bile. Bir konuşmasında muhalefeti eleştirirken "Bir Türkiyeli bayrağı bile sallayamadılar" diyor gururla. Acaba birden başka Türkiyeli bayrak var da biz mi bilmiyoruz?
Türkiyeli ordu,
Türkiyeli hava yolları,
Türkiyeli savcılar,
Türkiyeli hacılar, hocalar mı denecek artık?
Kalemine sağlık...

aysema dedi ki...

Sevgili Asis, Sevgili Absalom,
İkiniz de yıldızlı pekiyi aldınız, katkılarınız için çok çok teşekkür ederim.

Bu arada bir başka blogu okurken yorumlardan anladığım kadarıyla Sevgili Absalom'la meslektaş olduğumuzu da öğrendim. Buna da ayrıca sevindim.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Bücürükveben,
Neler düşündüğünü açık açık yazıyorsun zaten, haklısın.Hele de son yayınladığın fotoğraflar durumu çarpıcı bir şekilde ortaya döküyor.

Düzelecek, geldikleri gibi gidecekler. Yok yok gitmeden hesap verecekler.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Elif,
Özür dilerim, sehven öyle yazmışım. Doğru ya görüşmeler İmralı adasıyla yapılıyor. Hem görüşüldüğünü söyleyenler şerefsizdir, sadece devlet görüşüyor. Müzakere mi mücadele miydi neydi yapılan? Uff kafam karıştı iyice... Adam namazında niyazında, bol bol kitap okuyor, üstelik Galatasaraylı, böyle bir adamın 14 yıldır İmralı'da ne işi var ki... Tez zamanda salına, salınmakla kalmaya TkMM!ne başkan yapıla... Sonrası gelir nasıl olsa...
Ben yine de "Ne verip ne alacağımızı" bilmiyorum. Bilen varsa lütfen yazsın.
Sevgilerimle...

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Ciddi cevap verme seçeneğivar mı?
elbette yanıtlarımız var ama görüyorum ki yorumcular işin şakasında.

aysema dedi ki...

Sevgili Merki,
Tabi ki ciddi yanıt seçeneği var. Ancak siz de kabul edersiniz ki mizah da ciddi bir iştir. Yorum yazan arkadaşlar durumun içler acısı durumunu hicvetmişler, çarpıcı bir şekilde yazmışlar bana göre. Arkadaşları yazılarından tanıdığım için başka türlü düşünmeyeceklerinden eminim.Yergi var her satırda emin olun. Sanırım siz acele okuduğunuz için böyle bir kanıya varmışsınız. Farklı bir durum yok kaygılanmayınız.
Yanıtlarınızı merakla bekliyorum.
Saygılarımla...

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Cevap vermek için geldim ama Absalom beyin bütün cevapları yanıtladığını gördüm... aşk olsun sana çocuk.:)
Ben de koç burcuyum bu arada...
Dostlukla...

aysema dedi ki...

Sevgili Mehmet Osman Çağlar,
Konu üzerinde düşünülsün istedim. Zorunluluk yok zaten. Teşekkür ederim.
Dostlukla...

Özgür dedi ki...

Soruların hepsinin cevabı zaten belli ki. Yıllardır yazıyoruz.

Sözlüden Tersten Yüz alan ilk topluluk olabiliriz dikkat edelim. :)

aysema dedi ki...

Sevgili Özgür,
Herkes aya giderken biz geri geri giderek ileri demokrasi hayalleriyle oyalanıyoruz. Tersten de düzden de yüznumaralık işler yapıyorlar. Kokusu çıkar yakında. Dimyata pirince giderken evdeki bulgurdan da olmak var.
Sevgilerimle...

RuYaYLa dedi ki...

Teşekkür ederim :)

aysema dedi ki...

Ruyayla, ben teşekkür ederim...

Ali Degismis dedi ki...

Merhaba çok güzel içerik çok faydalı ve güzel. Makalenizi beğendim. Sitenizin insanlara faydalı olduğunu düşünüyorum. Web sitenizin beklenen ilgiyi göreceği kanısındayım.

İyi çalışmalar.

Web Tasarım Firma Sitesi site satın al siteler mobilya