21 Mayıs 2013 Salı

ABD'DE KIZIMIN MEZUNİYET TÖRENİ ve ÜÇ AYLIK MAAŞA UÇAK BİLETİ

Washington Üniversitesi'den MBA derecesini alırken...Fotoğrafı internetten canlı yayını izlerken çektik...

 Daha önce yazmıştım, kızımın Washington Üniversitesin'deki mezuniyet törenine gidebilmek için ABD vizemizi yenilemiştik. Ancak gidemedik. Emekli öğretmen olarak aldığım üç aylık maaşım uçak biletimizi almaya bile yetmiyordu çünkü. Düşünebiliyor musunuz, üç aylık maaş sadece uçak biletine denk gelmiyor. Milli gelirden payımıza düşen işte bu kadar...

Ancak üniversite, mezuniyet törenini canlı canlı yayınladı da evden her anını izleyebildik. Video olarak da üniversitenin sitesine koymuşlar, ara ara bakıyorum. 
Kızımı kutluyorum, her anne-baba gibi çocuklarımızla gurur duyuyoruz. Anaokulundan Boğaziçi Üniversite mezuniyet törenine kadar tüm başarılarında yanındaydık. Bu kez de tüm yüreğimiz, uzakta da olsak, onun için, onunla birlikte çarptı... 

Bu arada Başbakan Erdoğan'ın ABD gezisindeki resmi toplantısının ardından ATA uçağımızla San Francisko'da kızı Esra Albayrak'ın Berkeley Üniversitesindeki mezuniyet törenine gittiğini basından öğrendim. Kutluyorum ikisini de... Esra Albayrak diplomasını çocuklarıyla birlikte almış. Ne güzel...
 Başbakan ABD ziyaretine giderken gazeteciler; F.Gülen'le görüşme olacak mı, sorusunu yönettiklerinde:
  "Resmi programımızda yok, ama gökten ne yağar ki yer kabul etmez?" diye yanıtlamıştı. Kendi gitmedi, "vekaleten!" Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç'ı gönderdi. Başımıza neler yağacağını da zaman içinde göreceğiz. 

Sahi cümbür cemaat kaçıncı ABD gezisi oldu bu? Bunun maliyetini ödediğimiz için mi üç aylık emekli maaşımız uçak bileti bedeli kadar? Sormadan edemiyor insan. Hani onur duyacağımız gelişmeler olsa feda olsun diyeceğiz, ama her seferinde kıpkırmızı oluyoruz milletçe... 

Bu arada Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı İ.M. Gökçek ABD'de yapılan Türk yürüyüşüne birilerini göndermiş galiba. Bugün CHP Grup Başkan Vekili Emine Ülker Tarhan'ın soru önergesinden öğrendim. 

Soru önergesi şöyle:
"Kaç kişi, hangi amaçla ABD'ye gönderilmiştir? Katılım için hangi kriterler aranmıştır? Toplam ne kadar masraf yapılmış, hangi bütçeden karşılanmıştır?  Vize alamadıkları için gidemeyen kaç kişi vardır ve bu şahıslar için uçak bileti ile otel gideri ödenmiş midir?  Ödenmiş ise miktarı nedir? Gezinin toplam gideri ne kadardır?" 

Kişi Başına Düşen Milli Gelirimiz artıyormuş! Ekonomimiz harikaymış!Sizi bilmem ama bizim buralarda herkes dünden çok daha kötü koşullarda yaşamak durumundadır. Ve bunun nedeni de har vurup harman savuran birileridir. Tatlı tatlı yemenin acı acı hesap sorulacağı günlerin gelmesi dileğiyle... 

Veee Ahmet Necdet Sezer'i saygıyla anımsıyorum...  

  



40 yorum:

Handan dedi ki...

Kızının mezuniyetini kutluyorum, darısı bizimkilerin başına :) Umarım benim oğullarım mezun olurken pek çok şey daha iyiye gitmiş olur. Fazla mı hayalperest düşüncelere daldım ?

hasret senfonileri dedi ki...

Önce bir öğretmen olarak sonra bir anne olarak.. inan bana abartmıyorum gözlerim yaşlı okudum yazdıklarını sonra boynuna sarıldım öptüm usulca yanaklarınızdan!!!
Devletin kasasından kullandıkları ve milletin haram ettiği paraları, bir uçak enkazı içinde ödeyeceklerine inanıyorum..
Yoksa bu soysuzların soyu başka türlü tükenmez..

Gulcin dedi ki...

Kiziniza da size de gonulden tebrikler!
O sizi her daim yaninda hissediyordur zaten hic uzulmeyin. keske fiziken de yaninda olsaydiniz elbette ama bir evlat olarak soyluyorum siz hep bizim yanibasimizdasiniz zaten. Yolun daha heyecanli kismina gelmis ne mutlu ona. simdi doya doya ucak biletleri de alabilecek sizlere.

elifinterazisi dedi ki...

Kızınızı kutlarım, dilerim mesafelerin ve paranın araya girmediği nice güzel günlerine şahitlik edersiniz.

Bir emekli eşi olarak sizi çok iyi anlıyorum.Geçen yıl kızım üniversiteden derece ile mezun olurken çok istediği bir kıyafeti alabilir miyim, bütçemiz uygun mu diye sorduğunda içim cızz etmişti.

Devletin malını tatlı tatlı yiyen herkesin burnundan fitil fitil gelmesini diliyorum.

sırrakalem dedi ki...

kızınızı ve onun başarılarında payı olan bir anne olarak sizi kutlarım.

esra albayrak'ı kutlamıyorum!

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Öncelikle kızınızın mezuniyetini içtenlikle kutluyor ve benim üniversitemden (BÜ) mezun olduğu için mutluluk duyuyorum.
Esra Albayrak için çocuklarıyla diplomasını almak ne büyük bir mutluluk... ne güzel!

Diğer konularda düşünmenin ve yazmanın tehlikeli ve suç olduğu bu süreçte derim ki, bizim yerimize düşünen ve bizim için en iyi kararları alan sayın devlet büyüklerimizden, sanki biz her şeyi daha mı iyi biliriz?

Mavi Balon dedi ki...

Kızınızı kutluyorum.. Dilerim güzel yerlerde güzel vazifelerde yer alır..
Diğer kızımızı da kutlarım ama daha fazla yazmak gelmiyor içimden..

Zihni Örer dedi ki...

Başta kızınızı, daha sonra sizi yürekten kutluyorum.
Yazıda bağlantıyı mükemmel kurmuşsunuz.
Belki de en güzel cevabı kızınızın bu başarısı verecek zamana yayıldıkça. Cemaat ruhuna karşı bireysel özgürlük ve alın teri ruhu karşılığı asla buharlaşmaz. Ama onların hesabı tahttan inince görülecek. haramın direği o zaman yıkılacak. Belki maddi güçleri devam edecek ama, insan içine çıkabilecekler mi! Motoru biber gazıyla çalışan hükümetlerin iniş aşağı vitesi boşa almalarının "hız" sayıldığı bir toplumda, asıl hız yokuş tırmanışında belli oluyor. Suriye konusu ve söz konusu emekli maaşlarının durumu yokuş çıkan bir gazlı hükümetin patinaj serüveni farkedildiğinde .......

mehtap dedi ki...

kızınızın mezuniyetini kutlarım, bir anne baba için ne kadar duygulu ve gurur verici bir olay.

Çınar dedi ki...

Güzel kızını ve anne baba olarak bu başarıda büyük katkısı olan sizleri yürekten kutluyorum. Daha nice başarılar dilerim.

Esra ve ailesine Türk Milleti adına selamlar(!)

İÇİMDEN GELDİGİ GİBİ~~~ dedi ki...

Çok memnun oldum kızınızı ve sizi tebrik ediyorum umarım bende böyle bir mutluluğa nail olurum.

Diğer konuya gelince ziyaretin mezuniyet törenine denk gelmesi müthiş bir tesadüf olmuş.Ne şanslı bir aile imiş!!

WarhaWk - Cenk dedi ki...

Kızınızı ve sizi kutluyorum Dilek öğretmenim. Emeğe saygımız sonsuz!

Esra'ya selamlarımızla....

Saygılarımla

laleninbahcesi dedi ki...

Dilekcim sizi ve kıznı kutluyorum.

senelerdir Kutlu doğum haftası adı altında,güllerin efendisi diye diye malum şahsın doğum gününü kutluyorlar,ziyaret etmeden olur mu?

tüm ailene sevgiler

Arzu Sarıyer dedi ki...

Kutlarım Sevgili Dilek sizive sevgili kızınıza.Nice başarılar diliyorum...

Sabahattin Gencal dedi ki...

Merhaba,
Kızınızı kutlar, başarılarının devamını dilerim.
Bu arada sizleri de kutlarım. Kıvancınızın artarak devam etmesi dileğiyle.

coletté dedi ki...

Önce kızınızı kutlayayım. Başarıları daim olsun!Anne baba olarak sizleri de kutlarım bir evlat ne emeklerle bu günlere getiriliyor çok iyi biliyorum!

Evlatlarımızla gurur duyuyoruz ,onlar yüzümüzü güldürüyorlar,iyi ki varlar!

Benim oğlan doktora yeterliği verdi ABD'den geldi buralarda üniversitelere başvurdu. Parlak kariyeri olan çocuklara bağrını açan üniversitelerimizin verdiği maaşları yiye yiye bitiremeyeceği için,başkalarına haksızlık olmasın diye -büyük olasılıkla - ABD'ye dönecek.

Umarım evlatlarımız hakettikleri değeri görürler bir gün...

Sevgiler ...

annemahsustan dedi ki...

Biraz buruk okudum, sonra fotograflara bakınca gözlerim yaşardı. Nasıl pırıl pırıl bir genç kız. İnşallah istediği gibi bir hayat yaşar. Önü hep açık olur ve iyi insanlarla karşılaşır.

Ne acı değil mi, sen böyle evlatlar yetiştir sonra da gideme...
Ama başkaları!!!

♥GÖNÜL ÇELEN♥ dedi ki...

Kızının mezuniyetini kutlarım.Her şey gönlünce olsun.Gitmek isteyip gidememene üzüldüm.850 TL bir aileye yeter diyene ne denir?Sinirden Çatlatacak bu adam bizi:(
Sevgiler:)

Asis dedi ki...

Sevgili Dilek kızını kutluyorum, daha nice başarılara koşması dileğimle. Sevgiler.

hazel dedi ki...

Bu evlatları yetiştiren ve bu yazıyı yazan ellerinizden öpüyorum...

aysema dedi ki...

Sevgili Handan,
Çok teşekkür ederim. Çocuklarımız bizim en güzel eserlerimiz ve her türlü mutluluğu hak ediyorlar. Seninkilerin de başarılarına tanıklık edeceksin aydınlık günlerde. Her güzel şey başlangıçta bir hayaldi; iyiden-doğrudan-güzelden yana hayallerimizin gerçekleşmesi dileğiyle...

aysema dedi ki...

Sevgili Hasret Senfonileri,
Abartmadığını biliyorum; yüreğim yüreğinle öyle çok buluştu ki blog sayfalarında, gözyaşlarım damladı duygulu satırlarına benim de. Sımsıkı kucaklıyorum duyarlı öğretmenim.
Cezalarını çekecekler, bedellerini ödeyecekler merak etme sen...

aysema dedi ki...

Sevgili Gülçin,
Ne güzelsin, teşekkür ederim canım. Sorun sadece bizim gidemememiz değil; ülkemizin içinde bulunduğu durum aslında. Üç aylık maaş ancak uçak bileti kadar. Asgari ücretle çalışanlar var, işsizler var, ekmek derdine düşmüş insanlarımız var, can güvenliği olmayan, pisi pisine ölen yurttaşlarımız var...
Bir de dünyanın en zenginleri arasında olan, onlarla yarışan yöneticilerimiz var çelişki burada değil mi? Üstüne üstlük savaş çığırtkanlığı yapmak için sülalece ABD'ye gitmeleri var.
Kızdırdılar beni.
Güzel duyguların ilaç gibi geldi teşekkür ederim.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Elif'in Terazisi,
Ülke olanakları hepimize yetecek kadar, ancak paylaşım hakça değil.
Çalışanlar, vergisini ödeyenler, kurallara uyanlar, eğitimliler cezalandırılıyor.
Kaçak elektrik kullananların parasını bile bize ödetiyorlar.

Daha önce de benzerlerini yaşamıştık. Papatyalar, prensler vardı hepsi hiç oldular.
Padişah özenticileri de kendi karanlıklarında boğulacaklar...

Yüksek yerlere kimisi sürünerek, kimisi de uçarak gidiyor. Biri onurlu ve kalıcı; diğeri onursuz ve geçici...
Sevgiler çocuklarımıza gitsin, hepsinin yolu açık olsun...

aysema dedi ki...

Sevgili Sırrakalem,
Çok çok teşekkür ederim. Dileğim tüm çocukların, gençlerin emekleri boşa gitmesin, aydınlık günlerde mutlu-sağlıklı-başarılı yaşasınlar...
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Mehmet Osman Çağlar,
Ülkemiz bu gün ayakta duruyorsa iyi yetişmiş yurtsever insanlarımızın çabası sayesindedir. Diğerleri laylaylom gezip dursunlar bakalım. Gün gelecek, devran dönecek...
Güzel dileklerin için teşekkür ederim. Yaşasın blog dostluğu...

aysema dedi ki...

Sevgili Mavi Balon,
Çok teşekkür ederim. Bizim çocuklarımız kendi çabalarıyla başarıyorlar, güzel olan bu. Haziran'da işe başlayacağı için mutluyum.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Zihni Öner,
"Cemaat ruhuna karşı bireysel özgürlük ve alın teri ruhu karşılığı asla buharlaşmaz. Ama onların hesabı tahttan inince görülecek. haramın direği o zaman yıkılacak. Belki maddi güçleri devam edecek ama, insan içine çıkabilecekler mi! Motoru biber gazıyla çalışan hükümetlerin iniş aşağı vitesi boşa almalarının "hız" sayıldığı bir toplumda, asıl hız yokuş tırmanışında belli oluyor. Suriye konusu ve söz konusu emekli maaşlarının durumu yokuş çıkan bir gazlı hükümetin patinaj serüveni farkedildiğinde ......."

Bu güzel değerlendirmenin üzerine başka söze gerek var mı?
Kimler geldi, kimler geçti... Kimi övgüyle kimi sövgüyle hatırlanıyor bugün...

Çocuklarımız bizi hep onurlandırdılar değil mi? Bu bize yeter. Teşekkürler...

aysema dedi ki...

Sevgili Mehtap,
Çok çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Çınar,
Teşekkür ederim. Çanakkale'ye selam...

aysema dedi ki...

Sevgili Funda,
Yavrun güle güle büyüsün, hep güzel günleri olsun. Güzel dileklerine teşekkürler.
Onların her şeyi yalan dolan...
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili WarhaWk - Cenk,
Herkes emeğinin karşılığını almalı. Emeksiz yenen aş ya karın ağrıtır ya baş... Er geç herkes yaptığının bedelini ödeyecek.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Lale,
Mehtap TV' den her gün sesleniyor zaten efendileri, o kadar yola gitmeye gerek var mıydı? Hem o da vatanını çok özlediğini söyleyip ağlıyor, gelsin de gül yüzünü görsünler yakından...
Ramazan, bayram her sene on gün ileri tarihte oluyor da kutlu doğum haftası neden 23 Nisan Ulusal Egemenlik haftasına denk geliyor anlamış değilim.

Çok teşekkür ederim canım. Çocuklarımızın güzel günlerinde buluşalım. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Arzu Sarıyer,
Çok çok teşekkür ederim. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Sabahattin Gencal,
Çok teşekkür ederim. Hep güzel günleri olsun...

aysema dedi ki...

Sevgili Collette,
Öncelikle hoşgeldiniz, teşekkür ederim.
Beyin göçü ülkemizin en önemli sorunlarından biri, ancak çocuklara başka seçenek de bırakmıyorlar. En değersiz insanlar kopyayla diploma sahibi yapılıyor tepemize oturtuluyor; sonra da sizi bizi beğenmiyor. Ülkenin geleceğiyle oynayacak kadar kendilerinden geçiyorlar.

Çocuklarımız iyi ki var, yolları aydınlık olsun...
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Annemahsustan,

Ziyaretiniz için teşekkür ederim. Hoşgeldiniz.
İstedikleri nitelikli insan olmaları değil de ondan. Çok çocuğunuz olsun, bizi korusun, oy versin yeter diyorlar. Kendi çocukları okusun, yönetsin; diğerleri onlara hizmet etsin.

Eğitilmiş insanları sevmiyorlar, işlerine gelmiyor doğal olarak.
Düzelir diyelim.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Gönülçelen,
"Sinirden Çatlatacaklar." tam da dediğin gibi. Artık insanların sabrının sonuna geldi. Herkes ne kadar sinirli değil mi? Patlayacak bomba gibi, küçük bir olay büyük kavgalara neden oluyor.

Duyarlılığın için çok teşekkür ederim canım.

aysema dedi ki...

Sevgili Asis,
Ben de tüm çocuklarımızın, gençlerimizin yolu aydınlık olsun diyorum ek olarak.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Hazel,
Hoşgeldin, teşekkür ederim. Ben de senin yavrularını öpüyorum, sağlıkla büyüsün Ege ve kardeşi. Mutlu ve başarılı olsunlar.
Sevgilerimle...