16 Mayıs 2013 Perşembe

REYHANLI'YA AĞIT

İki bin on üçün Mayıs ayında
Canlar cansız kaldı canlı yayında
Bir ayağı koptu, biri mayında
O da canevimde koptu kopacak
Az kaldı kıyamet koptu kopacak.

Anneler Günü'nde öldü anneler,
Kalbini ikiye böldü anneler
Hani ya, gül açan güldü anneler?
Kan kırmızı güller koptu kopacak,
Az kaldı kıyamet koptu kopacak.

Reyhanlı reyhandı kan gölü şimdi
Dumandan sayılmaz kaç ölü şimdi?
Sırıtır karşımda p.ç. d.lü şimdi.
Dilim yuvasından koptu kopacak,
Az kaldı kıyamet koptu kopacak.

On bir Mayıs günü çekildi perde,
Meydan mahşer yeri alev göklerde,
İnsan Hakkı diyen köpekler nerde?
Bir çocuk bacağı koptu kopacak,
Az kaldı kıyamet koptu kopacak.

Kan gölüne döndü pazar ve çarşı,
Mazlumlar bir avuç zalime karşı
Zalimlerin ipi koptu kopacak
Az kaldı kıyamet koptu kopacak.

Canlar cayır cayır kömürleştiler!
Vicdansız yürekler demirleştiler!
Yaşayan ölüler zaten leştiler!
Leşlerin dişleri koptu kopacak!
Az kaldı kıyamet koptu kopacak!"

Ali Parlak

4 yorum:

bücürükveben dedi ki...

Ali beyin eline, yüreğine sağlık olsun, paylaşan ahestebestem senin de..
Oturduğumuz apartmanda pek tanımasak bile bir komşudan cenaze çıktığında üzülürüz, başsağlığına gideriz ama sanal dünyada, bloglarda, facebooklarda bir elin parmakları kadar az kişi bu duyarlılığı gösteriyor maalesef...ben buna uyuz oluyorum arkadaşım, gıcık oluyorum, sinir oluyorum...ya bir ses verin, SUSMAYIN Allahaşkınıza..bugün Hatay'da yarın senin oturduğun (sen derken seni kastetmiyorum canım)şehirde olmayacağının garantisi var mı? Yarın senin başına gelmeyeceğinin garantisi var mı? Sierra diye bir kadın öldü bir hafta gazeteler yazdı, çizdi, 100'e yakın insan Patagonya'da mı öldü? İki satır yazmasa bir siyah kurdele koy anlayayım...gözlerde pembe gözlükler mi var oradan bakınca her şey güllük gülistanlık, toz pembe mi görünüyor? Anlamıyorum....:( bloga da işte bu yüzden yazmak istemiyordum ara vermiştim...

Sevgilerimle...

E S M İ R dedi ki...

Şu yaşadıklarımız karşısında sözün bittiği yerdeyiz artık!.Bloglara uzun süredir giremiyorum. Her şey normalmiş gibi!..yaşayıp giden ruhsuz, bencil canlılarla örülü bir dünyadayız. Tepki/sizlikler karşısında da bu kadar hiçleştik!. Yazıklar olsun mu desek, eyvahlar olsun mu! bilemedim..insanlık bitti!..
Ah olan o masum insanlara oldu!.Reyhanlı'da hayatlarını kaybeden kardeşlerimize Allahtan rahmet diliyorum..yakınlarına da başsağlığı ve sabırlar...Aslında 'kıyamet' her gün kopmakta!ta ki kıyamet kendi ocaklarına düşünce insan denen beşer anlamakta!.

Bir güzel insanın yüreğinden süzülen dizelerle yakılan ağıt oldukça anlamlıydı. Ali Parlak bey'in duygularına, yüreğine sağlık. Paylaşım için ve aynı duyarlılıkta olan Dilek Öğretmenime de saygılarımla...

aysema dedi ki...

Sevgili Bücürük ve ben,
Ali Parlak adlı vatandaşın dizeleri vahşeti anlatıyor. İnsan olan yüreklerin katlanması zor bir acı. Sabır dilemekten, şifa dilemekten, kaybettiklerimize rahmet dilemekten başka bir şey gelmiyor elden. Tepki güçlü olursa etkili ve önleyici olur haklısın. Susma sustukça sıra sana gelecek... Susarsan sıra sana gelince teselli edecek kimseyi bulamayacaksın desek mi?
Şu satırlar karşısında hangi yürek duyarsız kalabilir ki?

"Anneler Günü'nde öldü anneler,

Kalbini ikiye böldü anneler

Hani ya, gül açan güldü anneler?

Kan kırmızı güller koptu kopacak,

Az kaldı kıyamet koptu kopacak."

Veee diğer dizeler...

aysema dedi ki...

Sevgili Esmir,
Alışacaksınız, hap gibi içireceğiz diyorlardı. Alıştık galiba; ne normal, ne anormal karıştırdık. Son zamanlarda öyle acayip şeyler oluyor ki hayalet gibi olduk, yüreğimiz ağzımızda dolaşıyoruz. Uzun zamandır ben de yazamıyorum; ne söylesek az geliyor; yetersiz görünüyor. Dediğin gibi sözün bittiği yerdeyiz. Dilerim savaş belasına bulaştırmazlar bizi...

Sevgilerimle...