14 Kasım 2011 Pazartesi

BEBEKLER ÖLÜYOR ÖLÜMDEN HABERSİZ

"Bir köy gördüm ta uzaktan,
Dağlar ardında kalmış bilmezsiniz,
Kar örtmüş, göremezsiniz karanlıktan
Yalnızlıktan üşür üşür de çaresiz.

Alilerin kızı Emine'yi gördüm,
Öldü... Yusufların Kadir öldü, emmisinin Durdu öldü.
İkindiye doğru evlerine vardım,
Gördüm Döne öldü, Ali öldü, Dudu öldü."

Ceyhun Atuf Kansu memleketin bugününü görseydi ne derdi kim bilir?

Yazamıyorum, duygularımı anlatacak sözcükleri bulamıyorum. Memleketin durumu vahim ötesi. Ölüm püskürtmede yer gök... Çatlaklar yönetiyor geleceğimizi; çatlak büyüdükçe büyüyor. Yerle bir ediyor tüm hayatları, yine de doymuyor...

Ölüyoruz, bazan tek tek bazı zamansa topluca... Depremde ölüyoruz, terör belasında ölüyoruz,trafikte ölüyoruz, hastanede ölüyoruz, iş peşinde ölüyoruz...
Enkazdan kurtarılmayı beklerken sıkılan biber gazından ölüyoruz. Bizi kurtarmaya gelen Japon'u öldürüyoruz, gazetecileri öldürüyoruz... Hapishanelere tıktığımız aydınları öldürüyoruz. Yüreğimiz daralıyor, aklımız almıyor; giderken bunca can, bunca canan görevini yapıyormuş gibi davrananları affedemiyoruz. Onlar adına insanlığımızdan utanıyoruz. Kalbimiz tekliyor, kalbimiz dayanmıyor, ölüyoruz... Topluca ölüyoruz, tek tek ölüyoruz...

Bazılarımızsa ölmeden ölüyor...

9 yorum:

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Tanımamakla birlikte acınızı yürekten paylaşıyorum.

E S M İ R dedi ki...

Bloğunuzdaki bu haberi bende ilk duyduğumda şoke oldum ve aynı şekilde inanmak istemedim!..gittim geldim bloğunuza acaba dedim!'böyle bir şaka olmaz ama keşke dedim!!!'

Kendisini hiç görmesem de! O'nu mert, dürüst, duygu yüklü yazılarından ve çıkarmış olduğu şiir kitabındaki şiirlerinden biliyordum...

Yakınlarına, sevenlerine başsağlığı diliyorum..Biricik kızına da sabırlar...
Allah rahmet eylesin,
Mekanı cennet olsun...

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

nereden aldiniz bu haberi? Ne olur bir yanlislik oldi diye yazin, lutfen... Lutfen...

aysema dedi ki...

Sevgili Merki,
Ben de blogunda yazdıklarından tanıyorum, nur içinde uyusun.
Teşekkürler...

aysema dedi ki...

Sevgili Esmir,
Ben de okuyunca inanamadım, şaka olmasını diledim, ama ne yazık ki...
Belki şiir kitabını tanıtırsak, daha çok satılmasını sağlarsak sevgili kızının geleceğine katkı yapmış oluruz. Üzgünüm çok...

aysema dedi ki...

Sevgili Mehtap,
Haberi, yazdığım gibi, ADSIZ yorum bırakan bir okurumun yorumundan öğrendim önce.Adsız olduğu için biraz da inanmak istemedim. Araştırdım bu arada, bir habere rastlamadım. Ancak yeğenleri Kara Kalem blogunda vefat haberini verince şaka olmadığını anladım. Çok üzgünüm çok...

Çınar dedi ki...

Ben de inanamadım bir türlü, yakıştıramadım ölümü. Ve ağladım hiç tanımadığım, yazılarından şiirlerinden kardeşim kadar iyi tanıdığım Kara Kalem için.

Allah sabırlar versin biricik kızına yakınlarına ve blog dostlarına.

Nurlarda yatsın Ahmet Kardeş.

aysema dedi ki...

Çınar'ım nur içinde yatsın, hepimiz çok üzüldük. Keşke şaka olsaydı, keşke...

aysema dedi ki...

Sevgili Dostlarım,
Sizlerden özür diliyorum. Öldüğü blogundan duyurulan arkadaş ölmemiş, bizi yanıltmışlar, sizleri üzdüğüm için özür diliyorum...

Her şeye karşın yaşamasına sevindim, yolu açık olsun. Bir an önce toparlanıp kızına sarılsın sımsıkı...

Bu yazımda onunla ilgili yazdıklarımı sildim, fotosunu da çıkardım.

Saygılarımla bilgilerinize sunuyorum...