6 Nisan 2010 Salı

YAŞLANMADIM SADECE YAŞ ALDIM


Eşime sordum:
"57" dedi, inanamadım!
Şaka yapıyorsun, dedim.
Hesapla bak, dedi.

Hesapladım, hesapladım işin içinden çıkamadım...
2010'dan 1953 çıkarsa ne kalır?

Ayyy inanmıyorum, ben o olamam ki...
Ne zaman geçti bu kadar yıl da ben hiç farketmedim?

Ama boşverdim, ben yaşlanmadım ki...
Sadece yaş aldım!


"Bu rüzgar her zaman esmeyecek
Gökte bulut, suda yelken, dalda çiçek
Bir gün, bir gün var ki günden güne gerçek
Çatır çatır selvi, çıtır çıtır böcek
Çek ciğerlerine bir nefes daha çek
Bu rüzgar her vakit böyle esmeyecek."


Ben demiyorum, Z.O.Saba öyle söylemiş...


"Çık benim şair tabiatım, çık orta yere
Fakir güzelliğinden söyle
Hasret ateşinden çal.
Çal söyle benim derdimi sevdalı sesinle

Hep bilinen şarkılar gibi olsun
Hani dili biçareden
Sun da içsin yar elinden
Yani bilinen şarkılar olsun

Yeni gözler arama nafile
Derdim yeni olsa anlarım
Gel, hazırından söyle bu akşam
Üzme yetişir, üzme firakınla harabım

Sonunda ah çekeriz derinden
Kim anlayacak sahiden olduğunu
Sen söyle yalnız
Zülfündedir bahtı siyahım bestesini Dede'den."


Melih Cevdet "Alaturka"sında
sadece kendisi için değil,
başkaları için de "çal, söyle" der.
Bence de çalsın sazlar bu gece...


"Biliyorum, kolay değil yaşamak;
Ama işte
Bir ölünün hala yatağı sıcak,
Birinin saati işliyor kolunda,
Yaşamak kolay değil ya kardeşler,
Ölmek de değil;

Kolay değil bu dünyadan ayrılmak."


Diyor "Yaşamak" şiirinde Orhan Veli
ve hemen arkasından da
"Ayrılış" demiş, bakın...

"Bakakalırım
giden geminin ardından
Atamam
kendimi denize, dünya güzel;
Serde erkeklik var
ağlayamam."


Hayır, burada sözü bırakmamış.
Bir de "Vazgeçemediğim"i eklemiş:

"Deli eder insanı bu dünya,
Bu gece, bu yıldızlar, bu koku,
Bu tepeden tırnağa çiçek açmış ağaç."


Ve F.H.Dağlarca:

"Söyle sevda içinde türkümüzü
Aç bembeyaz bir yelken
Neden herkes güzel olmaz
Yaşamak bu kadar güzelken."

Demekle ne iyi etmiş.

Ya Cahit Sıtkı?


"Desem ki vakitlerden bir nisan akşamıdır.
Rüzgarların en ferahlatıcısı senden esiyor.
Sende seyrediyorum denizlerin en mavisini
Ormanların en kuytusunu sende gezmekteyim
Senden kopardım çiçeklerin en solmazını
Toprakların en bereketlisini sende sürdüm
Sende tattım yemişlerin cümlesini
Desem ki sen benim için
Hava kadar lazım
Ekmek kadar mübarek
Su gibi aziz bir şeysin:
Nimettensin, nimettensin!
Desem ki..."

Son olarak "gençler için" beğendiğim bir sözü de yazıp gidiyorum.

"MAKSAT BİR SEVGİ UĞRUNA ÖLMEK DEĞİL,
UĞRUNA ÖLÜNECEK BİR SEVGİLİ BULMAKTIR."

Ve onunla bir ömrü paylaşmaktır.
Böyle birini bulunca sakın ha bırakmayın!
Sımsıkı sarılın.

Yok ki demeyin!
Alıcı gözlerle bakın çevrenize...

İyi ki doğdum,
iyi ki doğdunuz...

77 yorum:

cinar dedi ki...

nice sağlıklı ve mutlu yıllara :)

içimdeki yolculuk (funda) dedi ki...

zaman ne çabuk geiyor değilmi?? doğum gününüz kutlu olsun nice sağlık ve huzurlu yıllara

Ruyayla dedi ki...

Nice yıllara , Nice yaşlara Öğretmenim.. Doğum gününüz kutlu olsun. Hep mutluluktan ışıldasın gözleriniz.. İyi ki doğdunuz , iyi ki varsınız :)

Sevgiler..

haykırış dedi ki...

Sevgili Aysema öğretmenim,
İçinizde ki çocukla birlikte nice yaşlara. Yüzünüz asla solmasın.
Yeni yaşınız kutlu olsun.
Sağlık, huzur, başarı ve mutluluğunuz dileğimizdir.
Sevgi ve saygılarımla

alizafersapci dedi ki...

Sağlıklı , güzel yıllar dilerim.

sufi dedi ki...

Yaş-lanmak; yas-lanacak bir omuz bulduğumuzda makarasını geri sarıyor bence. Daha bir hayat dolu, daha içten, daha sevecen oluyor tarihlere tarih ekleyen kişi.Biz büyüdükçe, çocuk olan gönlümüz çekecek bizi geri.Çiçeklerin, böceklerin, balıkların, kuşların çözmüş olacağız dillerini, daha bir anlar olacağız BİZleri.Korku, endişe ve acımasız kuralları koyup bir kenara, doğan güneşe kardeş olacağız seher vakitlerinde inşaallah.Bu güzel yaşının bilgeliğinin tadını çıkarıp her gününün şen ve mutlu, sağlıklı, aşkla dolu olması dileklerimle.İyi ki varsın Aysema'm. Tontini.

özlem dedi ki...

Tabii ki yaş aldınız, yaşlanmadınız.
Yaşlanmak yok, gönüller genç çünkü.
Önemli olan da bu galiba.
Nice mutlu, güzel, sağlıklı yıllara.
Doğum gününüz kutlu, sevdikleriniz yanınızda olsun.
Sevgilerimle:)

www.hayatizlerim.com

Newbahar dedi ki...

Nice sağlıklı ve mutlu senelere...

Şiir yürekli insanlar yaşlanmazlar ki...
Sadece olgunlaşırlar.

Sevgiler

Handan dedi ki...

İnsan geçen yıllarla yaşlanmıyor ki. Onun için ben son 10 yıldır 29 u kutluyorum mesela :D

Sevdiklerinizle birlikte nice cıvıl cıvıl yıllara.

Ecehan dedi ki...

Bol kalemli, bol huzurlu, bol sağlıklı, bol mutlu bolca seneler diliyorum öğretmenim.

Parpali dedi ki...

Doğum gününüz kutlu olsun öğretmenim. Nice mutlu sağlıklı senelere.
Ne güzel bir yazı olmuş şiirlerle bezeli. Çok güzel olmuş, çook...

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Sevgili Aysema,
Biz gençler ve her zaman genç olanların emaneti ağır. Onu sevgiyle ve coşkuyla taşımaya devam ediyoruz. Bu sorumluluk ile nice yeni yaşlara. Sevgiyle kalın...

yeliz dedi ki...

mutlu yıllar, nice yaşlar olsuuun

Pilli Petro dedi ki...

doğum gününüz kutlu olsun nice nice seneler dilerim.

sevdiklerinizle, eş-dostunuzla beraber sağlıklı bir yaş olsun umarım ki.

öpüyorum çok, sevgiler ...

NURAY EGE dedi ki...

NİCE YAŞLARA...HERŞEY GÖNLÜNÜZCE OLSUN.
BU ARADA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ÖNERDİĞİNİZ BLOKLARI DÜNDEN BERİ DAHADA TAKİP EDER OLDUM.
KENDİNİZE İYİ BAKIN SAĞLICAKLA KALIN...

Adsız dedi ki...

Sevgili hocam, iyi ki sizi tekrar ziyaret etmeye başlamışım. Yoksa doğum gününüzü kaçıracaktım. Evet Yaşlılık ne ki, önemli olan yaşadıkça yaşının gereğini yapabilmek. Umuyorum sizde bunu ziyadesi ile yaptınız. Size bundan sonraki yaşamınızda daha nice uzun seneler ve mutluluklar diliyorum

A. ÖZTÜRK

laleninbahcesi.blogspot.com dedi ki...

Nice sağlıklı mutlu yaşlara Dilek'ciğim. Hep sevdiklerinle...

Evren dedi ki...

ben hep derim ki, senin için ölürüm yerine, senin için yaşamalıyım demeli insan çok sevince... ve uğrunda yaşama tutunacak sevdaları olmalı insanın... alacağın her yaşın bu yaşlarında hep daha ileriye götürsün seni, sevgiyle, aşkla, huzurla, sağlıkla...

Zuzuların Annesi dedi ki...

Nice mutlu yaşlarınız olsun sevgili hocam:))
Bir kere daha anladım sizi neden bu kadar çok sevdiğimi?
Çünkü;
6 Nisan eşiminde doğum tarihi:))
İYİ Kİ DOĞDUNUZ,İYİ Kİ...

NzN dedi ki...

Gönlünüzden geçen her şeyin tek tek gerçekleştiği, tadından yenmez bir yaş dilerim...
Mutluluk, kahkaha, neşe, sağlık, huzur, coşku, gezme, tozma, dost dolu sohbet masaları ve güzel sevgilerin olduğu yeni bir yaş dilerim...

Doğum gününüz kutlu olsunnn:)
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Yorum sayısını görünce utandım. Görsel olarak 21 inci yorum.İyiki doğdun,iyiki varsın.Eniyi yıllar dileklerimle.BERABERCE. EŞİN

beenmaya dedi ki...

daha nice sağlıklı, keyifli, güzel ve en önemlisi AŞK dolu yıllar diliyorum size tüm sevdiklerinizle...

düş gibi ama gerçek zamanlar yaşamanız, yaşatmanız dileğiyle...

o güzel yüreğinizden öpüp kocaman sarılıyorum :)))

üryan dedi ki...

sağlık ve huzur dolu uzun upuzun yıllar dileğiyle..

Mavi Balon dedi ki...

Yeni aldığınız yaşınızla, eyifli, sağlıklı, mutlu günler dileğimle.

kamikaze dedi ki...

Doğum gününüz kutlu olsun.Sağlıklı,huzurlu,mutlu eşinizle ,çocuklarınızla,torunlarınızla,dostlarınızla beraber yıllar geçirmenizi diliyorum.iyi ki varsınız.yanıbaşınızdan umut eksik olmasın.sevgilerimle.

Ozgur dedi ki...

Nice yıllara hep beraber:)

elifin terazisi dedi ki...

Mutlu yıllar:)

Yaşar dedi ki...

yeni yaşınızla birlikte mutluluğunuz da devam etsin... sağlıcakla kalın...

Zeugma dedi ki...

Doğum gününüzü kutluyor, sağlık, mutluluk ve huzur içinde nice yıllara, diyorum..

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Çınar'ım,

Çok teşekkür ederim canım. İyi ki sizleri tanıdım. sizlerle yaşam daha da güzelleşiyor...

aysema dedi ki...

Sevgili Funda'm,

Haklızın zaman çok hızlı geçiyor, biz büyüyoruz; ama içimizdeki çocuk hiç susmuyor.
İyi ki yazıyorsunuz, iyi ki sizleri tanıdım. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Rüyayla'm,

Teşekkür ederim, hep güzelliklerde buluşmak dileğimle sevgilerimi gönderiyorum. İyi ki varsın, iyi ki paylaşıyorsun.

aysencifci dedi ki...

Sevgili Aysema öğretmenim, nice sağlıklı,multu,huzurlu ve bol kazançlı seneleriniz olsun aileniz ve tüm sevdiklerinizle.

aysema dedi ki...

Sevgili Haykırış,

Hepimize dağılsın bu güzel dilekler, herkes mutlu, sağlıklı, başarılı olsun. İyi ki sizi tanıdım. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Alizafersapçı,

Çok çok teşekkür ederim, aynı dileklerle sevgilerimi gönderiyorum...

aysema dedi ki...

Sevgili Sufi'm,

"Güneşe kardeş olacağız seher vaktinde" ne güzel, ne doğru bir dilek. Dilek'ten Dilek'e...

Güneşler hep doğsun, güneşli sabahlara ulaştırsın tüm ulusumuzu.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Özlem,

Yaşam sevdiklerimizle anlam kazanıyor, yaşanası oluyor zaten. Yaşama gücümüzü onlardan alıyoruz. İyi ki varlar, iyi ki varsınız. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Newbahar,

"Şiir olmayan yerde insan sevgisi de olmaz. İnsanı insana şiir yaklaştırır." demiş Sait Faik. Ben de katılıyorum buna.

Şiir tadında yaşamlarımız olsun. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Handan,

Ben de şöyle bir çözüm buldum kendimce. 61. yaşımı bekliyorum, o zaman tersten okuyacağım. Şimdi yapamıyorum. Haa haaa!

Şaka bir yana, çok teşekkür ederim. Genç düşünceliyiz en azından değil mi?
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Ecehan,

O güzel yüreğinden kopan bolca dilekleri alıp hepimize üleştiriyorum. Çünkü herkes bol bol yaşasın, yaşadıklarını bol bol yazsın, bizler de bol bol okuyalım. Okudukça güzelleşelim, okudukça zenginleşelim.

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Parpali,

Sizler yorumlarınızla güzelliklere güzellik katıyorsunuz. İyi ki varsınız. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Mehmet Bilgehan Merki,

Evet evet, biz genciz; genç kalacağız ve sorumluluğumuzun bilincinde olacağız. Teşekkürlerimle sevgilerimi gönderiyorum...

aysema dedi ki...

Sevgili Yeliz,

Çok teşekkür ederim. Hepimize gitsin bu dilekler. İyi ki varsınız. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Pilli Petro,

Çok çok teşekkür ederim canım... Sizlerin katkılarıyla çok mutlu oldum. İyi ki varsınız. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili NurayEge,

Teşekkür ederim canım. Ben de sağlıkla yavrunu kucaklayıp mutluluk resimlerini paylaşmanı bekliyorum sabırsızlıkla.

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Ahmet Öztürk,

İyi ki geldiniz,hoşgeldiniz, çok teşekkür ederim. Gücümüz ölçüsünde paylaşımlarımızı yapmaya devam ediyoruz. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Lale'ciğim,

Çok çok teşekkür ederim. İyi ki varsınız, aynı güzel dilekler size de dönsün. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Evren,

Sevdiklerimizle yaşama güzellik katmak için, aşkı sevgiyi güzellikleri yaşatmak için, dostluğu paylaşmak için hepimiz elimizden geleni yapıyoruz değil mi? İyi ki varsın, iyi ki güzel paylaşımlarınla aramızdasın.

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Zuzuların Annesi,

Ben de seni çok seviyorum.

Bunda pek çok güzel özelliğinin yanında Bursa'daki arkadaşımla beni buluşturmandaki çabalarının da büyük payı var. Bir kez daha teşekkür ediyorum.

Eşinin doğum gününü tüm içtenliğimle kutluyorum. Çocuklarınızla birlikte yaşadığınız mutlulukların sonsuza değin sürmesini diliyorum.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili NzN,

Söylediklerinizin hepsine ne kadar ihtiyacımız var. Keşke hepsini tüm toplumumuza yayabilsek. Çok çok teşekkür ederim. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Eşim,

Sen hiç geç kalmadın ki... Bu sayılmaz.

Herzaman yanımda olduğun için, beni sevdiğin için, her türlü çabamı desteklediğin için, her başarımın perde arkasında senin katkılarının olduğu için sana çok çok teşekkür ediyorum. SENİ ÇOK SEVİYORUM.

aysema dedi ki...

Sevgili Beenmaya,

Ben de senin o güzel yüreğinden öpüyorum. Tüm güzel dileklerin için çok teşekkür ederim. Aynı dilekleri sana da gönderiyorum.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Üryan,

Evet, sağlıklı olmak koşuluyla uzun ömürler olsun hepimize. Ruh ve beden sağlığımız birlikte...

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Mavi Balon,

Çok çok teşekkür ederim canım. Ben de sağlıklı, mutlu yıllar diliyorum. Sevgilerimle...

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Önemli olan içinizin kaç yaşında olduğu. Bana henüz 25 gibi geldiniz:) Nice sağlıklı, huzurlu,mutlu ve umutlu yıllarınız olsun.
Sevgilerle.

aysema dedi ki...

Sevgili Kamikaze,

Umutsuz hiçbir şey olmaz değil mi? Umutlarımız var ki buradayız. Birlikte umutlarımızı yeşertmek için çalışmalıyız. Güzel dileklerine teşekkür ederim. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Özgür'üm,

Sizlerin varlığı bile tek başına beni öyle mutlu ediyor ki... Bilemezsin demiyorum artık. Çünkü artık sen de annesin, BİLİRSİN.

Sen benim bebeğimdin, ben bebeğimin bebeğini sevdim, kokladım,onunla oynadım... Bundan büyük şans, bundan büyük mutluluk olur mu?
Ela Yağmur, kardeşin, sen ve kocişin (benim de katkım olan)en güzel eserlerimsiniz. Sizlerle gurur duyuyorum. İyi ki varsınız. Hepinizi ÇOK SEVİYORUM.

aysema dedi ki...

Sevgili Elif'in Terazisi,

Çok çok teşekkür ederim canım. Sen de iyi ki varsın. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Yaşar,
Hoşgeldiniz, çok teşekkür ederim.Nice güzel yıllar dilerim size de...

Tabiat Ana dedi ki...

nice mutlu yıllara tüm sevdiklerinizle

aysema dedi ki...

Sevgili Zeugma,

Çok çok teşekkür ederim. İyi ki varsın. Ben de tüm güzelliklerin seninle olmasını dilerim canım. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Aysencifci,

Ben de size yavrularınızla birlikte uzun, sağlıklı, mutlu yıllar dilerim. Sevgilerimle. Teşekkürler...

aysema dedi ki...

Sevgili Çoban Yıldızı,

Evet, evet evet 25 olayım. Ama o zaman da yeniden başlamak var. Yok ben böyle olayım en iyisi... Çok teşekkür ederim canım. Hep güzelliklerde buluşmak dileğiyle sevgilerimi gönderiyorum sana...

aysema dedi ki...

Sevgili Tabiat Ana,

Çok teşekkür ederim. Nice nice güzel yıllarımız olsun ulusça. Sevgilerimle...

Onuncu Köyün Adamı dedi ki...

Ben de inanamıyorum bazen parmak hesabı yapıyorum gittçe o kadar çok parmak gerekiyorki..oysa eskiden çok az parmakla sayardım biliyorum.
Ne diyelim..Allah herkese sağlıklı huzurlu güzel bir hayat versin.
Uğruna ölünecek sevgili yanlış anlıyor sizi öldürebiliyor, nankörlük artık diz boyu Aysema hanım ah ki ne ahh..

oyumben dedi ki...

Yaşamak hoş bi şey. İyi ki yaşıyorum. oh.

oyumben dedi ki...

Doğum gününü kutlamak istiyorum.

Arzu Breda dedi ki...

Canım Aysema Öğretmenim,

Doğum gününü ve yeni yaşını yürekten kutlarım..
Nice yaşlara barış, mutluluk, sevgi, sağlık ve esenlikle ve hepsinden önemlisi tüm sevdiklerinle birlikte ulaşman dileklerimi sunuyorum..

Yeni yaşından iki gün alan benden, henüz ilk gününü alan sana, en tazesinden kucak dolusu sevgiler bırakıyorum..

aysema dedi ki...

Sevgili Onuncu Köyün Adamı,

"Uğruna ölünecek sevgili" derken kişiyi gerçekten sevecek, ona güvenilecek, asla nankörlük yapmayacak, doğru dürüst bir kişilikten söz etmek istemiştim. "Ölünecek" derken de böyle bir kişi için elimizden geleni yapmalıyız, anlamında kullanmıştım.

Nankör bir insan hiçbir şeyi hak etmiyor bence ve onun için fazla üzülmeye de değmez. Böyle bir kişiyi hayatımızdan silmeye çalışıp hayatımıza yeni bir düzen vermeliyiz.

Sevgi ve teşekkürlerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Oyumben,

İyi ki yaşıyoruz.

Çok teşekkür ederim. Bu arada Hoşgeldiniz.

aysema dedi ki...

Sevgili Arzu Breda,

Öncelikle ben de senin yeni yaşını kutluyorum.

Ve tüm güzel dileklerin için çok çok teşekkür ediyorum. Aynı dilekleri sana ve herkese gönderiyorum.

Sevgilerimle...

Yelish dedi ki...

Daha coooook yaslar alasiniz insallah
Saglikla , mutlulukla , keyifle ve huzura
Sevgiler

Kara Kargalar dedi ki...

Yeni yaşınız kutlu olsun Aysema hocam... Sevgi ve saygılarımla...

aysema dedi ki...

Sevgili Yelish,

Çoook çok teşekkür ederim. Sevdiklerinle mutlu geçireceğin nice güzel yıllar dilerim ben de...
Sevgilerimle.

aysema dedi ki...

Sevgili Kara Kargalar,

Hoşgeldiniz. Çok teşekkür ederim.

Sevgilerimle...

NiLaY dedi ki...

iyi ki gelmişim hemen yoksa bu ktlamayı kaçıracakmışım :)) sağlıklı, huzurlu ve mutlu yıllar diliyorum :)) sevgiler..

aysema dedi ki...

Sevgili Nilay,

Çok çoook teşekkür ederim canım. Sen de sağlıklı, mutlu, huzurlu ol herzaman.
Sevgilerimle...