19 Ekim 2010 Salı

AYAĞINI DENK AL ADALETİ



"Bir Arap, Hz. Ali'nin şehri Kufe'den erkek devesiyle Şam'a gelmiş. Şam'da dolaşırken biri yanaşıp deveyi sahiplenmeye çalışarak:

_ Ver o dişi deveyi bana!
demiş.

Kufeli Arap:

_ Bu deve benimdir, üstelik erkektir!
diye kendini savunmaya çalışmış.

Anlaşamamışlar...
Konu Muaviye'ye dek yansımış. Muaviye, tarafları dinleyip kararını açıklamış:

_ Bu dişi deve "Şam"lınındır!
dedikten sonra halka dönerek:

_ Ey cemaat, bu dişi deve kimindir?
diye sormuş.

Tüm halk bir ağızdan:

_ "Şam"lınındır!

Bu yanıtı alan Muaviye Arap'a dönüp demiş ki:

_ Dinle Kufeli! Biliyorum bu deve senindir ve erkektir. Dönünce Ali'ye de ki:

"Muaviye'nin dişi deveyi erkekten ayıramayan, o ne derse "EVET" diyen on bin adamı var! Ayağını denk al!"

Örneği Gazilerden aldım.

İçinde bulunduğumuz çıkmazı açıklamıyor mu?
Cemaat kültürüyle yetişenleri ve gazeteci kimliğiyle dolaşan elamanlarını izlerken şaşırmamız bundan mıdır acaba?

Ve "Bir ülkenin gelişebilmesi için nitelikli çoğunluk mu, niteliksiz çoğunluk mu önemli?" sorusu gündemin baş köşesine oturuyor. Nitelikli çoğunluk bir araya gelmediği sürece "Ayağını denk al!" tehdidine boyun eğeceğiz. Onların dümen suyuna kapıldığımız zaman da artık biz, biz olamayacağız. Geçmiş ola...
O zaman içimizden kendi kendimize mırıldanırız belki:
"Adaletin bu mu dünya?"


NOT: Ankete katılmak için son dört gün kaldı. Şu ana kadar 101 kişi oy kullandı. Yirmi beş maddenin içinden en ÖNEMSİZ in seçileceği oylamanın şu andaki durumu şöyle:

58 Kişi Türban
12 Kişi Cinsel Sorunlar
10 Kişi Basının Sorunları
08 Kişi Telefonların Dinlenmesi
O3 Kişi Gelecek Kaygısı
03 Kişi İşsizlik
01 Kişi Eğitim
01 Kişi Rüşvet-Yolsuzluk
01Tarım
01Gençliğin Sorunları
01Yaşlıların Sorunları
01Emeklilerin Sorunları
01Kişi Başına Düşen Gelir

İçin ÖNEMSİZ demiş... Anket devam ediyor. Katkılarınızı bekliyorum.
Saygılarımla...

10 yorum:

haltestelle dedi ki...

söyle bir baktimda listeye hepside cok önemli,kendimi zorladim, iclerinden birini seceyim dedim. Basinin sorunu diyecek oldum, sonra aklima geldi bir savas muhabiri yakinim olsaydi ve bir baska ülkede sorun yasasaydi (örnegin:alikonulsaydi, tutuklansaydi vb.) bu benim icin büyük sorun olurdu heralde! Vazgectim, hadi cinsel sorun diyeyim dedim, bugün cok karanlik rakamlar ensest sapkinliklarin, gizli gaylerin, lezbiyenlerin iliskinin, vajinusmusun ülkemizde yaygin oldugunu gösteriyor, birde tecavüzcüleri katarsak kimin icin önemsiz olabilir ki bu sorun, illede basimiza gelmesi gerekmiyor sorun demek icin.
Telefonlarin dinlenmesi dedim en sonunda.
Cok gizliyse telefonda konusmayin, mail atin arkadaslar. hem iki kisinin bildigi sir degildir ;)
Allah biliyor :P

tufan dedi ki...

Merhaba,Ayağını denk al diyen Muaviye ile bitaraf olan bertaraf olur diyen kötü kopyası aynı karanlık çukurun ürünü değilmi,bunu anlamayacak kadar kör olanlara ne demeli.

Bende cevabı çok'ta sayfanızda saygısızlık etmek istemem,bu çok güzel kıssadan hisse yi paylaştığınız için yürekten teşekkür ederim..

Saygılar.

cemo dedi ki...

Bu gün yaşananların bire bir aynısı acı ama gerçek.

beenmaya dedi ki...

jose saramago'dan körlük'ü okuyorum da bu aralar bizdeki bu körlük ne zaman sona erecek ne zaman gerçekten görmeye başlayacağız merak ediyorum...

aysema dedi ki...

Sevgili haltestelle,
Listeye ben de bakıyorum da şaşırıyorum.

İşsizlik,basın özgürlüğü,telefonların dinlenmesi,cinsel sorunlar,gelecek kaygısı nasıl Türkiye'nin en önemsiz sorunu olarak algılanabilir ki?

Örneğin sizin önemsiz bulduğunuz telefonların dinlenmesi: Konuşmayın, mail atın demişsiniz. Bu çözüm mü?
Birini dinlerken tesadüfen sizi de dinleyip gazetelerinde manşet yapıyorlar. Özel hayatınızın içine giriyorlar. Bu kadarı bile insanı tedirgin etmeye yetiyor.

Hele devlete hizmet edenlerinkini dinlemek, gizli bilgileri deşifre etmek...
Bence en önemli sorunlarımızdan biri bu. Suçlular cezalandırılmalı.

Ben önemsizi sormuştum.
Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Tufan,
Çok kötü şeyleri hak ediyorlar aslında...
Tekrar teşekkürler.

aysema dedi ki...

Sevgili Beenmaya,
Tam zamanı "KÖRLÜK" ü okumanın. Hepimizin tekrar tekrar okuması gerekiyor galiba. Belki gözümüz açılır.

aysema dedi ki...

Sevgili Cemo,
Evet, acı ama gerçek. Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

SELAM! İÇİNDE BULUNDUĞUMUZ SÜREÇ, BİR KARŞI DEVRİM SÜRECİDİR VE YAŞANAN OLAYLAR;TUTUKLAMALAR,MUHALİF DÜŞÜNCELERİ SUSTURMA GİRİŞİMLERİ,ULUSALCILARIN İÇERİYE ALINIP EN VAHŞİ YÖNTEMLERLE İNSANLARI KATLEDENLERİN SALINDIĞI BİR ÜLKEDE SADECE NET ORTAMINDA MUHALEFET ETMEK YETMEZ.DÜŞÜNÜN Kİ, HERKES ATATÜRK'E HİTABEN"ATAM İZİNDEYİZ"DİYOR ANCAK HİÇ KİMSE,BİR TUNCAY ÖZKAN, ADD,ÇYDD GİBİ HALKI ÖRGÜTLEYİP YURT ÇAPINA YAYILAN GÖSTERİLER,PROTESTOLAR DÜZENLEYEMİYOR.ŞİMDİ SORULMASI GEREKEN SORU ŞUDUR;TÜRKİYE'DE, "ERKEK DEVEYE DİŞİ" DEMEYECEK KİMSE YOK MU? İKTİDARIN SÖYLEDİĞİNİ OLDUĞU GİBİ KABUL EDEN İLE, DOĞRU OLMADIĞINI BİLİP DE SESSİZ KALAN KİŞİ ARASINDA BİR FARK VAR MI?

aysema dedi ki...

Fark var, bence bilip de susanlar ortamı hazırlıyor. Çözüm örgütlü toplumda, ama kırk parçaya bölünüyoruz toplanacağımıza... Tek tek çabalar duyulmuyor bile. Ve korkuyoruz, adımızı yazmaya bile korkuyoruz değil mi? Adsız yorum yazmanız durumun korkutucu olduğunu göstermiyor mu?
Teşekkürler.