26 Mart 2009 Perşembe

"MİM" LERKEN MİMLENMEK


İlk kez bir mim başlattım. Üstelik blog listemdeki herkesi mimledim.
Bir ara ,ben de yazmalıyım, diye düşündüm, ama doğrusu zor geldi. Öğretmen kurnazlığına başvurayım, dedim tutmadı. Öğretmen kurnazlığı da neymiş diyenler için , meslek sırrı demeden, açıklayayım bari.

Öğrencilerimiz bilmediğimiz bir konuda soru yöneltince, "Aaa bunu bilmiyor musun? Sana ödev, araştır gel, arkadaşlarına da anlatırsın!" diye zaman kazanma yöntemi vardır. Bu arada öğretmen de konuyu araştırıp gerekli yanıtı hazırlamış olur. Ben de bu kurnazlığa yöneldim, ama kaçamadım.

Önce Özgür Anne, sonra da Cesetizleri beni uyardı. "Mimleyip yazmamak olmaz, biz de seni mimledik!" diyiverdiler. Çaresiz ben de yanıtlıyorum kendi mimimi...




"Yeteneğe çok saygı duymuyorum. Yetenek genetiktir. Önemli olan onunla ne yaptığınızdır." Martin Ritt



Alıştırma:

Genellikle çok derinlerde sakladığımız kazarak ortaya çıkarabileceğimiz yönlerimiz vardır. Kim ne derse desin hiçbir zaman çok geç değildir.

Eksiklerimiz kadar olumlu yönlerimizi de kabul etmek oldukça önemlidir.

Cümleleri tamamlayın lütfen:


1. Çocukken .filmlerin ilk sahnelerini hep kaçırırdım. Çünkü annem sinemaya giderdi, biz de okuldan çıktıktan sonra sinemaya giderdik, kapılar açık olurdu, filmin sonlarına yetişirdik. Biraz daha büyüyünce cumartesi günleri arkadaşlarımızla sinemaya giderdik, ama bu kez de babamdan izin almak büyük sorundu. Nedense hep son anda "Hadi gidin! derdi, gittiğimizde film başlamış olurdu. Şimdilerde çocuklarla evde film izlerken de birkaç kez başa almak zorunda kalıyorlar. Ocağı kısayım, çayları doldurayım diyerek mutfak seferleri yapıyorum. Alışkanlık mı yaptı nedir? İyi ki başa alma gibi teknoloji harikası var. Evet ben çocukken filmlerin başını hep kaçırdım.


2. Çocukken .
kendime ait bir odadan............ yoksundum.


3. Çocukken kendime ait odam olmadığı için belli bir saatten sonra elektriği kapamam gerekiyordu, oysa okuduğum kitabı elimden bir türlü bırakamıyordum. Sokak lambasının ışığında, pencere kenarında hem okuyup hem de roman kahramanlarının acılarına ağlarken ............... yaralanmış olabilirim.


4. Çocukken........yazar
.............. olmayı hayal ederdim.


5. Çocukken ...daha çok kitabımın olmasını............ isterdim.


6. Evimizde asla yeterli ....paramız...... olmadı.


7. Çocukken daha fazla ....ilgiye....... ihtiyaç duyardım.


8. Bir daha asla ...annemi....... göremeyeceğim için üzgünüm.


9. Yıllar boyunca ....ülkemizin hak ettiği güzel günlere ulaşıp ulaşmayacağını..... merak ettim.


10. Annemin son günlerinde yanında olamadığım için, birlikte geçiremediğimiz zaman............. kaybımdan dolayı hep kendimi suçladım.


Ohhh işte ben de yanıtladım, artık gönül rahatlığıyla sizlerinkini okuyabilirim. Bu arada mimi yanıtlayan ve yanıtlayacak olan bloger arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Ve şunu asla aklımızdan çıkarmayalım diyorum...

Hiçbir şey için çok geç değil.



23 yorum:

pRncfRn dedi ki...

Efendim yüreğinize sağlık ancak keşke bari burnda birilerini mimleseydiniz :p

Adıma özel yazılmadıkça yazmıyorum huyum kurusun, artık çok geç :Pp

Banu Durgunlu dedi ki...

Harikasınız...Öğretmen taktiği ilginçmiş,ben hep şüphelenmişimdir zaten bu durumdan?Sana ödev,bul gel?Zekice:)
Bu arada sizinde yanıtlamanız çok iyi olmuş,sanırım 8 numaraya verdiğimiz cevap aynı olacak:(
Ben de cevaplarımı düşünmeye başlıyorum ve en kısa sürede yazacağım...Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili pRncfrn,

Hiçbir şey için geç değildir. Seni mimliyorum. Ben kaçamadım, sen de kaçamazsın...

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Banu,

Keşke 8. madde aynı olmasaydı. Nur içinde uyusunlar. Bekliyorum.

Sevgiler...

beenmaya dedi ki...

şu kitapların geçtiği maddelerde ne çok benzerliğimiz var. kendime ait bir odam olmadığı için aklına gelebilecek her yerde her türlü ses ve ışık içersinde okuma yetisi geliştirdim bende bu sayede :)))

neyse ben yorumu burada kessem iyi olur çünkü mim cevaplarını buraya yazıcam bu gidişle :))

aysema dedi ki...

Sevgili Beenmaya,

Yazma sevdalılarına bakıyorum da hepsinde benzer öyküler çıkıyor karşıma. İnsan yeter ki çok istesin, bir yolunu buluyor güç de olsa...

Yazını bekliyorum.

Sevgiler...

laleninbahcesi.blogspot.com dedi ki...

ama ben demiştim dimiiii. O noktalı yerlerde ne var diye hehehehehe. Güzel olmuş yaparım ben de. Sevgiler sana Aysemacım

aysema dedi ki...

Sevgili Lale,

Sen kibarca uyarmıştın, ben anlamazlığa vurmuştum. Ama bak kaçamadım. Kendi mimimle vuruldum.

Sevgiler...

Elif..den dedi ki...

Çok güzel ve harika cevaplarla doldurmuşsun boşlukları...
En sonundaysa çok üzdün beni,annesiz bir hayat düşünemiyorum çünkü ,uzagımdada olsa yaşadıgını bılmek insana huzur verıyor..
Keşkeler hiç olmasa.....

Parpali dedi ki...

Sözlüye başlanırken, sağa sola kıvrılarak saklanmaya çalışan tembel öğrenciler gibiydim ben de. Ama siz bizzat gelip mimi haber verince daha fazla kaçamadım :)

aysema dedi ki...

Sevgili Elif,

Keşkeler hiç olmasa dediğin gibi, ama oluyor işte. Çalıştığım için sürekli yanına gidememiştim. Uzaktı, ara ara gittim, ama yeterli değildi. Ablamın yanında emin ellerdeydi, kızım bir süre kaldı yanlarında, eşim gitti, ben gittim, ama sürekli bir zaman geçiremedik ve hiç beklemiyorduk kaybını...

Sevdiklerimiz yaşarken fırsatları iyi değerlendirmek gerekiyor. Hiçbir şey için geç değil, derken ölümü ayrı tutmak gerekiyor galiba...

Ve öğretmen olunca sadece kendi sevdiklerinizden sorumlu olmuyorsunuz. Öğrencilerinize karşı da sorumlu olduğunuz için izin alma konusunda daha çok kısıtlıyorsunuz kendinizi...

Keşke, keşke diyorsunuz yine de... Kimselerin keşkeleri olmasın, ya da keşkelerimiz az olsun...

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Parpali, bu durumunu çok iyi anlıyorum, çünkü ben de kaytarmaya çalıştım, ama olmadı. İyi ki de olmadı. İnsan kendisiyle yüzleşebilmeli ara ara... İyi geliyor paylaşmak.

Yorumu yanıtlarken yan tarafta da yazının bir bölümünü gördüm, yanıtlamışsın bile. Hemen okumaya geliyorum.

Sevgiler...

*ĞĂŶŶŐŔ* dedi ki...

ben artık filmin başlarını kaçırmayacağınız için mutluyum..ve kitap okumak için gerekli ışığınızın siz istemediğiniz sürece hiç sönmeyeceğinden dolayı mutluyum..
yüreğinize iyi bakın..

aysema dedi ki...

Sevgili Gayyor, Güzel Yürek,

Çok haklısın, artık bütün odalar boş, bütün ışıklar istediğim zaman sönüyor. Bütün filmler baştan sona izleniyor. Büyük bir mutluluk, paylaştığın için sevindim.

Ancak o zamanki kısıtlamaların tadı da bambaşkaydı biliyor musun?

Koşa koşa, kan ter içinde girilen sinema salonlarının verdiği mutluluk inanılmaz güzel gelirdi. Eskiden Cumartesi günleri yarım gün çalışılırdı, okullar da yarım gündü. Her cumartesi aynı şekilde babama yalvar yakar olur, son anda da olsa izin koparmanın verdiği mutlulukla koşardık sinema salonlarına.

Ailemizle yaşadığımız günler sonradan özlemle, sevgiyle anımsanıyor. Elimizdeyken farkına varmak gerekiyor, ama o günlerde bu pek bilinmiyor. Sonradan da...

Sevgilerimle...

cesetizleri dedi ki...

aslında hepimiz birbirimize benziyormuşuz. bu mim bana bunu öğretti.

aysema dedi ki...

Çok haklısın Cesetizleri, bunu ben de düşündüm. Pek çok ortak yönümüz var ki oturup yazıyoruz.

Sevgiler...

Aydan Atlayan Kedi dedi ki...

Yolladığınız mimi büyük bir keyifle yazdım. Çok teşekkür ederim. Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Aydan Atlayan Kedi,

Hemen bakmaya geliyorum, teşekkürler...

Prima Rima dedi ki...

Açıkcası bu mımın size aıt cevaplarını bende merak edıyordum :)

aysema dedi ki...

Sevgili Prima Rima,
Başarısız bir kaçma girişiminden sonra yazdım. Ve kendimi iyi hissettim. Yazdıktan sonra başka şeyler de anımsadım. İyi ki yazmışım.

Sevgiler...

beenmaya dedi ki...

nihayet bende yazmayı başarabildim :))

http://beenmaya.blogspot.com/2009/04/cocukken.html

aysema dedi ki...

Sevgili Beenmaya,

Şimdi bakmaya geliyorum. Teşekkürler...

LOAN COMPANY dedi ki...

Kisisel is baslatmak için bir kredi gerekiyor ?.
faturanizi ödemek için bir kredi gerekiyor mu?

Simdi kredi.teklif@gmail.com bize hemen kredi transferi ile devam etkinlestirmek için: Eger ilgileniyorsaniz lütfen bu e-postayi basvurun. Ayrica bu e-postaya burada bize ulasabilirsiniz: (finance_institute2015@outlook.com) Eger ilgileniyorsaniz dolgu ve bu bilgileri dönerseniz biz,% 2 faizle kredi veriyor.