27 Nisan 2009 Pazartesi

BOSTANCI'DA ÇATIŞMA



Sabah büyük bir gürültüyle uyandım. Saat 6.30'du. Balkona çıktım. Alçaktan uçan bir helikopter sürekli havada dönüp duruyordu. Çok korktum. Helikopter bizim oturduğumuz evin çevresinde elips çizerek defalarca dönüyor, Gösteri Merkezi'nin üstünde duruyor, geri geri gidiyor, tekrar dönmeye başlıyordu. Düşecek sandım. Düşerse ne yapacağımızı düşündüm.

Sonra gitti helikopter. Ben de bilgisayarı açtım. Helikopter yazdım, Bostancı yazdım, baktım bir haber yok. İnternet haberi araştırdım, son dakika haberlerine baktım, bir şey yok. Daha sonra TV'ye baktım, operasyon haberlerini gördüm...

Az önce üst üste silah sesleri, bomba sesleri duyuldu ve siren sesleri... Olay Gösteri Merkezi'nin yanında, biz bir arka sokaktayız. Yollar kesildiği için trafik alt üst oldu bizim sokakta da... Küçük kızım ve damadım işe geç kaldılar. Ulaşıp ulaşamadıklarını da bilemiyorum şu anda...

Dün ve önceki gün gezdik, dolaştık. Ne güzel bir yer burası diye düşünmüştüm. İnsanları duyarlı, saygılı... Trafikte bile herkes kurallara uyuyor, kimse kimsenin yaşam alanına saldırmıyordu. Burada böyle bir olayın oluşması tuhaf çok tuhaf!

İlk haberlerde bir polisin öldüğü duyuruldu, sonra yedi yaralı olduğu haberleri yansıyor ekranlara... Çatışma devam ediyor. Ben arka taraftaki pencerelerden bakmaya gidiyorum şimdi. Oradan Gösteri Merkezi az da olsa görünüyor... Umarım bitmiştir.

Silah sesleriyle uyanmak istemiyoruz...

...........

Saat 9.40... Art arda silah sesleri geliyor şu anda. Bir de yoğun siren sesleri... Arka pencereden sadece polisleri görebildim.

25 yorum:

sufi dedi ki...

Nereye gidiyoruz?

aysema dedi ki...

Saat şu anda 12.00 ve güçlü bir bomba sesi korkuttu. Tepemizde helikopter hala çok alçaktan uçuyor. Nereye gidiyoruz ya da nereye götürülüyoruz Sevgili Sufi?

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

Hey Allahım!Şaka gibi, Texas gibi!Tvlere bakıyorum da maşaallajh olanlar sanki normalmiş gibi yayın akışları gayet güzel devam ediyor!
Habertürk'de Beşir Atalay konuşuyor; biri polis iki kişi hayatını kaybetmiş.
Öğretmenim hepimize ama en çok size geçmiş olsun!

beenmaya dedi ki...

internetten takip ettiğim kadarıyla hala devam ediyor ne yazık ki...

aman dikkat edin edin kendinize...

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

5.5 saat süren çatışma hakkında basın yasağı getirildi iyi mi :( bizim bilmeye ve haber almaya hakkımız yok çünkü.

aysema dedi ki...

Sevgili Gülen Tezer Üstün,

Sanırım evden bir terörüstün ceseti çıkarılmış.Bombayı polis eve atmış. Dumanlar çıkıyordu. Yasağın nedenini ben de anlayamadım.

Çok teşekkür ederim.

aysema dedi ki...

Sevgili Benmaya,

Artık sesler gelmiyor, bitti galiba.

Sevgiler...

zoitsa dedi ki...

geçmiş olsun..hepimize.
ve bir daha olmasın..umarım..

Dilek Isabelle dedi ki...

Olmasa cok iyide ama oluyor iste :(

Ne olacak bizlerin hali... Veya ülkenin hali desem daha iyi olur heralde...

WindRider dedi ki...

siz nerelerdesiniz aysema diye soracaktim ki baktim burnumuzun dibinde ve hatta catismanin neredeyse gobegindeymissiniz.

bu catisma hakkinda yorum yapamayacagim, zira sabahtan beri internetten ve catismaya cok yakin olan annemden haberlerini almakla birlikte aklima yatmayan cok fazla sey var bu "operasyon"a dair...

nereye gidiyoruz sorusundan ziyade "nereye vardik" diye bakmanin zamani geldi artik sanirim. silkinmemiz lazim. ama nasil?

iyi oldugunuzu duyduguma sevindim. sevgiler.

aysema dedi ki...

Sevgili Zoitsa,

Keşke son olsa diyeceğim ben de, ama son olmayacağını da biliyorum. Daha 1 Mayıs var önümüzde. Umalım polis geçen yıl yaptığını bu yıl yinelemez. Bugünkü de pek normal değildi sanırım, yasak getirdiler.

aysema dedi ki...

Sevgili Dilek İsabelle,

Birileri ülkeyi karıştırmak için ellerinden geleni yapıyor. Korku imparatorluğu yaratmak istiyorlar. "Taksime çıkmasınlar, tehlikeli!" diyorlardı, Bostancı gibi bir yerdeki olaya bak. Ben bir terörist duydum, başka var mıydı bilmiyorum. Bu kıyamet bir kişi için miydi?

İki de şehit!

aysema dedi ki...

Sevgili WindRider,

On gündür buralardayım. Çok yoğun ve çok güzel günler geçirdim.

Bugün yaşananlar tuz biber ekti. Önce alçaktan uçan,duran, geri geri giden helikopter çok korkuttu. Tam bir saat 6.30-7.30) düştü düşecek diye bekledim. İnemiyor sandım. Tepemizde döndü durdu. Sonrada bomba, silah sesleri. Yer gök inledi... Dumanlar yükseldi...

Bana da çok tuhaf geldi bu olay...

Sevgiler...

Zeugma dedi ki...

Yazdıklarınızı canlı canlı aktarmışsınız.İnsanın TV' den izlediği bir olayın bu kadar içinde kalması çok daha endişe verici omalı.
Ne kadar üzülüp panik yaptığınızı tahmin edebiliyorum.
Ben de geçmiş olsun diliyorum..
Bir daha yaşanmaması dileğimdir..
Sevgilerimle..

aysema dedi ki...

Teşekkür ederim Zeugma,

Bir daha yaşanmaması hepimizin dileği. Burnumuzun dibinde böyle bir olay yaşanınca endişelendim desem yalan olur...

Sevgiler...

Evren dedi ki...

çok geçmiş olsun az önce duydum olanları... bir daha tekrarlanmasa keşke...

Prima Rima dedi ki...

Öğretmenim sizdemi o civarlardasınız benım annem de orada oturuyor hemen çatısmanın yanıbasında üstelik, ama allahdan benım yanımda kalıyordu da duymadı o silah seslerını dıyorum.Çok moral bozucu cok can sıkıcı :(
sabahdan bu saate kadar izledim izledim şaşırdım kaldım...

aysema dedi ki...

Sevgili Evren,
Çok teşekkür ederim. Ben de keşke, diyorum. Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Prima Rima,

Kızım Gösteri Merkezi'nin bir sokak üstünde oturuyor. Ben yarın döneceğim. Çok korkunçtu gerçekten. İyi ki annen buralarda değilmiş...
Sevgiler...

öykü dedi ki...

Çok gecmıs olsun..
Gerılım ve uzuntu yuklu bı gundu
Bı dahası olmasın dılegımdır..
sevgıler.

laleninbahcesi.blogspot.com dedi ki...

çok geçmiş olsun Aysemacım çok büyük tehlike atlattınız gerçekten. Sevgilerimi bırakıyorum

Banu Durgunlu dedi ki...

Aysema hn.çok geçmiş olsun hem size hem milletimize...Kayıpları olanlara sabır,şehitlere ise cennet mekanı diliyorum...Umarım bir daha yaşanmaz...

aysema dedi ki...

Sevgili Öykü,

Cephanelik deniyordu haberlerde eve... Polis bomba atınca uçacağız sandık. Bomba attı polis, ama cephanelik patlamadı nasılsa! İyi ki de patlamadı tabi. Bir terörist iki kişiyi öldürdü, yedi kişiyi yaraladı. Polis çok başarılıyız dedi. Bu nasıl başarı? Benim bildiğim başarı, kimsenin burnu kanamadan suçlunun canlı olarak yakalanmasıdır. Başarı algılamamızda bir sorun var sanırım.

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Lale,
Çok teşekkür ediyorum.

Ülkemiz adına da İstanbul adına da geçmiş olsun. Acılı ailelere sabır diliyorum ben de...

aysema dedi ki...

Sevgili Banu,

Dileklerine aynen katılıyorum. Sevgiler...